مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای سربسته را جدی بگیرند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل به رعایت پروتکل‌های‌بهداشتی در اماکن عمومی و جلسات و فضاهای سربسته تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای سربسته را جدی بگیرند

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در سی وسومین جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع)استان اظهار کرد: از یک ماه گذشته وضعیت مبتلایان به ویروس کوید۱۹ تا حدودی کاهش یافته و وضعیت پایداری در سطح استان حاکم بود ولی به منظور پیشگیری از افزایش بستری ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان ها به وضعیت زرد در آمده اند گفت: وضعیت شهرستان اردبیل به رنگ نارنجی و شهرستان های همجوار هم به لحاظ حضور مسافران تابستانی شکننده است و باید پروتکل های اعمال شده را رعایت کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید نظارت بر تجمعات و مراکز خرید به ویژه نانوایی ها و غذا خوری ها افزایش یابد و بسیجیان و عوامل قرارگاه شهید سلیمانی با توجه به تجربیات گذشته به سراغ افراد قرنطینه شده در منازل بروند و خدمات درمانی لازم را ارایه دهند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد گروه های سنی در معرض خطر واکسینه شده اند افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۹۱ هزار نفر از گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند و تعدادی از افراد گروه خطر نیز مبتلا شده و بهبود یافته اند و تا حدودی بدن آنها نسبت به این ویروس مقاوم شده است.

استاندار اردبیل اطلاع رسانی برای احتمال جهش کرونا در پیک پنجم را از ضروریات برشمرد و گفت: طبق روال ماه‌های گذشته باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را اطلاع رسانی و آموزش های لازم نیز تبیین شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهرهای گردشگری استان در فصل گرم سال پذیرای مسافران است، گفت: این پذیرش معائب و محاسنی دارد. محاسن آن رونق اقتصاد استان و بازار است و معایب آن نیز افزایش کرونا در سطح استان است که باید با نظارت و کنترل بیشتر از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: شهرهای سرعین، خلخال، نیر، نمین و مشکین شهر به دلیل وجود آب و هوای مناسب و ظرفیت گردشگری، بیشترین مسافران را پذیرش می کنند و طبق رنگ بندی نیز محدودیتی برای ورود مسافران وجود نداشته است.

بهنام جو تنها راه مقابله با شیوع و انتشار این ویروس را همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط و عوامل گردشگری برشمرد و گفت: شهرستان بیله سوار وضعیت آرام و متعادلی دارد و شهرستان های خلخال و پارس آباد تا حدودی شکننده و در معرض خطر هستند و تا حدودی شیب بستری افزایش یافته و زنگ خطری برای پیک پنجم است.

او بهره گیری از واکسن داخلی را یکی از موفقیت های بزرگ در جهان دانست و افزود: مقام معظم رهبری از واکسن داخلی استفاده کرد و این نشانه موفقیت و اعتماد به دانشمندان ایرانی است و اگر دو یا سه ماه مدیریت شود به تولید انبوه می رسد و آن وقت همه مردم بالای ۱۸ سال از این واکسن بهره مند خواهند شد.

به گفته استاندار اردبیل تا موقع بازگشایی مدارس معلمان و استاتید و دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار می گیرند تا کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

بهنام جو با بیان اینکه عوامل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی طبق روال قبل باید تذکرات لازم را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه دهند اظهار کرد: برای اینکه مثل گذشته به پیک پنجم بر نخوریم و استان اردبیل رنگ قرمز تبدیل نشود باید نظارت و کنترل افزایش یابد.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و پیشنهاد های خود را ارایه دادند و معاون بهداشت استان هم گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در استان و ایران بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار