رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

دستگاه قضایی خود را مکلف به حمایت از تولید واقعی می‌داند

تبریز(پانا) - رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد دستگاه قضایی خود را مکلف می‌داند تا از تولید واقعی حمایت کند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه قضایی خود را مکلف به حمایت از تولید واقعی می‌داند

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشستی صمیمی با نخبگان جامعه صنعت، با بیان اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی قطعا تاثیرگذار در معیشت مردم است، اظهار کرد: دستگاه قضایی خود را مکلف می داند در کنار واحدهای تولیدی باشد، به طوری که مشکلات مختلف 124 واحد تولیدی طی 41 جلسه بررسی شده است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور به موجب مصوبه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان شرط صدور اجرائیه توسط بانک ها، طرح پیش از صدور آن در جلسه ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال 99 به منظور حمایت از تولید و پیشگیری از بیکاری کارگران، از عملیاتی شدن 42 فقره پرونده اجرائیه جلوگیری شده چرا که وظیفه دستگاه قضایی حمایت از تولید واقعی است.

وی با اشاره به خرید و فروش زمین های شهرک های صنعتی بدون منجر شدن به تولید، خاطرنشان کرد: وظیفه شهرک های صنعتی به موجب قانون تامین زمین برای تولیدکنندگان واقعی بوده و با توجه به این موضوع هر فردی که به هر عنوان و شکلی زمینی را خریداری کرده و عملیات اجرایی و تولید انجام نمی دهد باید فسخ معامله شده و زمین به تولید کننده واقعی واگذار شود.

خلیل الهی با بیان اینکه امیدواریم روزی فرا برسد که ولو یک واحد تولیدی نیز ورشکسته نشود، خاطرنشان کرد: با حمایت دستگاه قضایی در استان و همکاری دستگاه های مرتبط از تعطیلی و فروش 65 واحد بزرگ تولیدی و صنعتی که ورشکسته شده بودند جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از تعطیلی واحدهای ورشکسته دستگاه قضایی تلاش کرده تا تولید متوقف نشده و کارگری بیکار نشود به طوری که از این محل از بیکاری یک هزار و 600 نفر پیشگیری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار