درخشش 12 دانش‌آموز هنرستان زینبیه در مرحله استانی جشنواره «فردا»

رشت (پانا) - 12 دانش‌آموز هنرستان هنرهای زیبای زینبیه رشت، موفق به کسب 16 رتبه استانی در جشنواره فرهنگی هنری فردا طی سال تحصیلی 1400-1399 شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش 12 دانش‌آموز هنرستان زینبیه در مرحله استانی جشنواره «فردا»

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبای زینبیه رشت اظهار کرد: طبق اعلام نتایج سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در استان، 12 نفر از دانش آموزان این هنرستان در رشته های مختلف رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

سیما عاقلی با تبریک به خانواده ها و دانش آموزانی که در سی و نهمین «جشنواره فرهنگی هنری فردا» حائز رتبه های برتر شده اند، گفت: این جشنواره همه ساله به همت آموزش و پرورش در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، در کلیه مراحل به صورت مجازی برگزار شد و تعدادی از دانش آموزان پس از رقابت در سطح منطقه (ناحیه 2)، به مسابقات استانی راه یافته و 12 نفر از آن ها موفق به کسب رتبه های برتر استانی این جشنواره شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموز «مریم خوشحال طلب» موفق به کسب رتبه نخست رشته آبرنگ و برگزیده نقاشی دیجیتال استان شد، اظهار کرد: «مریم کاظمی» در رشته های طراحی جلد، دوم و پوستر و نقاشی، سوم شد و «ساحل مارال خانی» نیز توانست در رشته چاپ دستی، دوم و گواش، سوم شود.

به گفته عاقلی؛ دانش آموزان «دیانا گودرزی» در رشته نقاشی خط، «آیدا زاهدی» در طراحی آرم، «معصومه آبرون» در داستان و «زهرا خوش تراش»، «مریم حسین نیای» و «مطهره جعفری» در رشته فیلم مستند، رتبه دوم استانی را از آن خود کردند.

مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبای زینبیه رشت افزود: «موژان دفاعی» در رشته مداد رنگی، «آناهیتا طهماسبی» در طراحی آرم و «وندا مهرعلی ها» در فیلم مستند نیز رتبه سوم استانی را کسب کردند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات فرهنگی هنری در دوران شیوع کرونا و غیرحضوری بودن مدارس، همت بسیار زیادی را می طلبید، اضافه کرد: جا دارد از زحمات معاونین و مربیان ساعی این هنرستان که با شور و علاقه، استعدادهای دانش آموزان را کشف و هدایت می‌کنند صمیمانه تشکر کنم.

هنرستان دخترانه زینبیه رشت، تنها هنرستان هنرهای زیبای دولتی گیلان است که از سال 1381 تا کنون زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می کند. ۱۳۶ نفر در سه رشته گرافیک، سینما و نمایش برای سال تحصیلی جدید در این هنرستان ثبت نام کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار