اوج گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم بیماری کووید19 از شهرهای جنوبی فارس 

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اوج‌گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم شیوع این ویروس از شهرهای جنوبی استان فارس خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اوج گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم بیماری کووید19 از شهرهای جنوبی فارس 

مهرزاد لطفی امروز در سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید19 در شهرستان‌های جنوب فارس گفت: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در فارس از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این موضوع زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز سایر نقاط استان در روزهای آینده است.
او با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، بر تعامل بیشتر مردم و مسوولان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید19 تاکید کرد و از مسوولان استان و شهرستان‌ها و سازمان‌های مرتبط خواست با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال افزایش سفرها به فارس و شیراز، در خصوص لزوم جلوگیری از ورود مسافر و همچنین برپایی چادر در بوستان‌ها و معابر، چاره اندیشی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از اعزام تیم‌های مشترک نظارتی معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه به شهرهای جنوبی استان برای بررسی و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا و عوامل موثر بر افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید19 خبر داد.
لطفی اضافه کرد: عادی انگاری و سهل‌انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یافته و این موضوع نتیجه‌ای جز چرخش گسترده ویروس در خانواده‌ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار