ابتکار: سهم مدیریتی زنان 15 درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اجرای عدالت جنسیتی را از جمله رویکردهای دولت در هشت سال گذشته دانست و گفت:‌ سهم مدیریت زنان در دولت دوازدهم از ۱۱ به ۲۶ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۹۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: سهم مدیریتی زنان 15 درصد افزایش یافت

معصومه ابتکار روز سه شنبه در دومین نشست تخصصی بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند اظهار داشت: همواره تلاش کردیم پیرامون دستاوردها و عملکردهای معاونت و هزینه های آنها گزارش های لازم را ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوره دوم دولت تدبیر و امید تلاش کردیم در موضوعات و مطالبات حقوقی یعنی مواردی که زنان در عمل با آن مواجه هستند و دچار تبعیض و بی عدالتی می شوند ورود کنیم و تلاش ارزنده ای نیز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۲۹ مورد اصلاحات قانونی پیشنهاد شد و تا کنون ۱۵ لایحه از سوی معاونت پیشنهاد و به دولت ارسال شده که لایحه حفظ کرامت و صیانت از زنان در برابر خشونت مهم‌ترین آن است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: اصلاحیه مربوط به قانون و مقررات بانکی از این جهت که مادر بتواند در حساب های بلند مدت و کوتاه مدتی که برای فرزند خود در بانک باز می کند برداشت کند نیز یکی از این لوایح بود. همچنین لایحه مربوط به سن کیفری هم تکمیل و به دولت ارسال شد؛ موضوعی که بسیار برای جامعه مورد توجه است.

ابتکار همچنین گفت:‌ بحث ارائه گذرنامه و مجوز خروج از کشور زنان هم از کمیسیون فرعی به کمیسیون اصلی دولت ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در مورد اصلاح قوانین حمایتی، ۱۸ نشست تخصصی با دانشگاه مفید قم برگزار و جهت استفاده عموم به صورت فایل در پرتال معاونت قرار گرفته، تصریح کرد: بنا داریم چند موضوع مورد مطالبه دیگر را تکمیل و تا پایان دولت ارسال کنیم؛ این اصلاح های کم سابقه ای است که با وجود کرونا خوب پیش رفته است. دولت هم در حد توان با معاونت همکاری کرده تا مطالبه زنان برآورده شود.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بحث حبس زدایی هم یکی از کارهای دیگر ما در مورد زنان است که زنان محکوم به جرایم غیرعمد از طریق دستبند یا پابند الکترونیک دوران محکومیت خود را در کنار خانواده بگذرانند، افزود:‌ همچنین سندهای پشتیبان برای این لوایح در نظر گرفته شده و به دولت ارسال شده و همچنان تلاش می کنیم تا آخرین لحظه با همان نیت و انگیزه کارها را انجام دهیم تا زنان ایرانی بتوانند مطالبات خود را در عرصه های حقوقی بخواهند.

ابتکار ادامه داد: مهم این است که تلاش ها استمرار یابد و زنان ایرانی در فراز و نشیب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور کنار هم بایستند. همچنین در عرصه مشارکت سیاسی همانند همه انتخابات که شاهد حضور پرشور آنان بودیم فعال و نقش آفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه حضور زنان تعیین کننده است و گاه ورق را برمی گرداند و بسیار موثر است، ادامه داد: خوشبختانه سهم مدیریت زنان در دولت دوازدهم از ۱۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافته است. همچنین اجرای عدالت جنسیتی که بخوبی انجام شد و امیدواریم برنامه ها استمرار پیدا کند و دوربرگردان سیاست ها را شاهد نباشیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات می تواند باعث شود این ورق برگردد و به سمت آینده ای پر امید گام برداریم، پس امیدواریم روز جمعه از حق انتخاب و تعیین سرنوشت بهره بهینه ببریم زیرا هر ایرانی می‌تواند با مشارکت در انتخابات ورق را برگرداند. همچنین حس مسوولیت و آینده نگری باعث شود دلخوری ها و تردیدها را کنار بگذاریم و با رای دادن به آینده‌های روشن گام برداریم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار