«مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی» منتشر شد

تهران (پانا) - کتاب پژوهشی «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی» با هدف آموزش ویژگی‌های مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی و ارائة الگوی مفهومی در میان کارگزاران تربیتی جامعه ایران از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
«مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه، از مدیریت با رویکرد اسلامی تعاریف متعددی شده است که این تعاریف، بسته به زاویه دید و نوع نگاه ارائه ‌دهنده آن، تفاوت‌هایی دارند. اما کتاب «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی: معرفی ابزار سنجش معتبر و ارائه مدل» ضمن بهره‌‌گیری از علوم جدید مدیریت؛ مفاهیم مدیریت اسلامی را از بطن متون و مفاهیم دینی و قرآنی، تجارب موفق و آراء و اندیشه‌های متخصصان و مدیران مسلمان با دغدغه‌ها و آرمان‌های دینی و اعتقادی آنان و نیز سایر نوشتار‌های مرتبط موجود، استخراج و تدوین کرده است.
تیم پژوهشی؛ دکتر حیدرتورانی، دکتر اعظم مولایی و دکتر شهره حسین‌پور با تکنیک تحلیل محتوا این کتاب را در چهار فصل در قالب ابعاد و مؤلفه‌ها زیر شناسایی و ارائه داده‌اند که عبارتند از:
1- مدیر: ویژگی‌های فردی مدیر مدرسه، سبک رهبری
2- کارکنان: گزینش و جذب، نگهداشت، آموزش، ارتباطات، ارزشیابی
3- دانش‌آموزان: تربیت جسمانی، تربیت علمی، تربیت اخلاقی و دینی، تربیت اجتماعی، تربیت فنی ‌و حرفه‌ای، تربیت هنری
4- منابع: سرمایة اجتماعی، سرمایة اطلاعاتی، سرمایة مالی و فیزیکی
5- فرهنگ مدرسه: ارزش‌ها و نمادها
6- والدین: آموزش و مشارکت.
کتاب« مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی...» در 248 صفحه با موضوع مدیریت در فروشگاه های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه enmabazar.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار