مجید فراهانی:‌ راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی محلی و ملی است

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی محلی و ملی است، گفت اگر توسعه دنبال می‌شودو علاقه به ایران وجود دارد و این توسعه راهکار حفظ ایران است باید توجه داشت که راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی ملی و محلی است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مجید فراهانی:‌ راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی محلی و ملی است

مجیدفراهانی، عضو شورای شهر تهران عصر دیروز با حضور در محله گفت: شوراها به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مقوم بخش مردمسالاری و دموکراسی در کشور هستند که در دولت جناب آقای خاتمی در سال ۷۸ شکل گرفته و دموکراسی و مردمسالاری تا اعماق روستاها کشیده شد. شوراها شعار حضرت امام(ره) که میزان رای ملت است را تحقق بخشید. شوراهای شهر به منزله پارلمان‌های محلی در مدیریت دو سطحی ملی و محلی هستند. مجلس به عنوان پارلمان ملی وظیفه قانون‌گذاری کلان و شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی قانون‌گذاری شهری را برعهده داشته و برامور اجرایی شهر نظارت دارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه علیرغم شکل گیری شوراها و علیرغم اینکه در همان زمان دیده شده بود که اختیارات اجرایی دولت به مرور به شوراها تفویض شود، تصریح کرد: اما این اتفاق رخ نداد و دولت‌ها خودشان را به عنوان رقیب شوراها و شهرداری احساس کردند و از این رو تصور کردند که واگذاری امور به شوراها قدرت را از دولت سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است، گفت: اگر ما دنبال توسعه هستیم و دلمان برای ایران می‌سوزد و به ایران علاقه و محبت داریم و توسعه را راهکار حفظ ایران عزیز می‌دانیم باید توجه داشته باشیم که راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است. یعنی دولت صرفا وظیفه سیاست‌گذاری و تمشیت امور کلان جامعه را دارد اما شوراها و شهرداری‌ها وظیفه اجرایی مدیریت شهر را دارند. یعنی همه امور اجرایی شهر به دست شوراها و شهرداری باید اداره شود و مدیریت یکپارچه شهری این طور تبلور پیدا می‌کند.

فراهانی با طرح این پرسش که چرا این اتفاق رخ نداد؟ اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای رای مردم را تزئینی می‌خواهند و اساسا اعتقادی به مردم‌سالاری و دموکراسی ندارند. عده‌ای واگذاری امور به مردم را مخل اندیشه خود می‎دانند و به همین دلیل هم هست که از واگذاری امور به شوراها و مدیریت شهری عملا ابا دارند. ما در مقابل دو اندیشه هستیم. یک اندیشه‌ای که اداره و توسعه کشور را با رای و دخالت مردم در سرنوشتشان به رسمیت می‌شناسد و دیگری حضور مردم در پای صندوق رای را در حدی می‌شناسد که صرفا اندیشه او تامین شود.

وی ادامه داد: یک عده می‌خواهند که صرفا جمعیت پنج درصد و ده درصدی رای بدهند و همان‌ها دولت و امور جامعه را تامین کنند و نیازی هم نمی‌بینند که مردم پای صندوق‌های رای بیایند. چون اکثریت مردم با آنها موافق نیستند و برای توجیه رفتار ضد مردم خود هم اظهارات و استنادات متفاوتی دارند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز مهم‌ترین جایی است که گلوگاه تعیین سرنوشت ماست. برای حفظ و به رسمیت شناختن این اندیشه است که برای ما مهم است. اگر ماحضور نداشته باشیم و اندیشه خودمان را فریاد نزنیم همین یکم مقدار اندک دموکراسی را هم از ما خواهند گرفت. جمهوریت در خطر است تا جایی که عده‌ای عملا گفتند اگر انتخابات نبود، جمهوری اسلامی لطمه‌ای نمی‌بیند و رسما در تریبون‌ها می‌گویند که حضور مردم در پای صندوق‌های رای کافی نیست و علنا اعلام می‌کنند که شوراها تجربه شکست خورده‌ای است و باید برچیده شود و اگر این اتفاق بیفتد همان جایی است که خون شهیدان عزیز ما پایمال شده است.

فراهانی با بیان اینکه لیست انتخاباتی جبهه اصلاحات برای دفاع از جمهور مردم عنوان جمهور به خود گرفته است، گفت: از همه می‌خواهم که خانواده‌شان را برای حضور در انتخابات تشویق کنند. امروز موضوع دفاع از جمهوریت مطرح است و ما باید حق قانونی خودمان را تحکیم کنیم. ما توسعه و پیشرفت و رفاه را در سپردن کار مردم به مردم و مشارکت مردم می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار