توسط گروه‌های جهادی منطقه ۱۵ صورت گرفت

از اسفند۹۸تاکنون، ۷۵۰ میلیون تومان بسته‌های بهداشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده‌است

تهران(پانا)- مدیریتی جهادی منتج از جریانات مردمی است که باید به عنوان یک راهبرد تقویت شود و به عنوان برنامه برشی در اهداف و برنامه های آتی کشور حمایت شود.

کد مطلب: ۱۱۹۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
از اسفند۹۸تاکنون، ۷۵۰ میلیون تومان بسته‌های بهداشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده‌است

مراسمی با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، علیرضا زالی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران، سرهنگ جمال مغروری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ، سید عسگری طاهری؛ معاون پشتیبانی و اداری، عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی، خواجه زاد؛ معاون پژوهش و برنامه ریزی، محمد رضا عابدی معاون آموزش ابتدایی، روانبخش لطفعلی پور معاون آموزش متوسطه، علیرضا زنگویی فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه و جمعی از همکاران فرهنگی در خصوص کمک های مومنانه در سالن شهید صالحی منطقه ۱۵ برگزار شد.

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: انفاق کردن یعنی خرج کردن از مال و مراد و مقصود خرج کردن در راه خداست؛ یعنی در راه هدف های والا و در راه آرمان‌های الهی، خرج کردن بسیار مهم است.
شهریاری افزود: انفاق دارای دو فایده است، یک فایده؛ فایده نقد و تخلف ناپذیر و همگانی و آن عبارت است از فایده ای که به انفاق کننده می رسد، فایده دوم؛ فایده متحمل و نه چندان همگانی که به انفاق شونده می رسد؛ درست عکس آن چیزی که در تصور عمومی وجود دارد؛ یعنی ما احساس میکنیم با انفاق به انفاق شونده منفعت می رسید در حال که قبل از آنکه به انفاق شونده فایده ای برسد، به کسی که انفاق می‌کند، فایده می رسد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس احادیث و روایات؛ احسان و نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات بیان شده است و کسانی که به سرنوشت برادر مسلمان خود بی توجه باشند، مورد نکوهش قرار گرفته اند.

شهریاری خاطرنشان کرد: کمک مومنانه و برگزاری چنین رزمایش هایی موجب محکم‌تر شدن روابط بین افراد جامعه و کمک به نیازمندان واقعی شده و هر کس که در این راه گام بردارد، قطعا خداوند متعال همان گونه که در قرآن کریم اشاره شده است، به او رزق عظیمی عطا می کند. البته در سطح کشور به همت سپاه، بسیج و هیات های مذهبی؛ این پویش راه اندازی شده و تا کنون موفقیت های مطلوب و چشمگیری کسب کرده است.

وی در پایان افزود: در حدی که هستید عادت به انفاق کنید، البته انفاق فقط انفاق پول نیست؛ انفاق علم هم انفاق است، همان وقتی که بیکار هستید و می توانید کمک کنید، به بی سوادی و نادانی دانش تان را انفاق کنید؛ با انفاق وجاهت، وجاهت اجتماعی و آبروی تان را انفاق کنید و انفاق های گوناگون دیگر که تعدادشان کم نیست.

در ادامه علیرضا زالی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران بیان کرد: شکل گیری گروه های جهادی در مناطق مختلف در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاحدودی درمانی کمک شایانی به کسانی که در این حوزه ها نیازمند یاری بودند، انجام داد؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید این گروه های جهادی مستدام باشند و از نشانه های یک جامعه اسلامی یاری رساندن به یکدیگر در ابعاد گوناگون است؛ بنابراین همین گروه های جهادی به تیم های بهداشتی و درمانی، چه در بخشهای بیمارستان و چه معیشت، کمک هزینه، تهیه اقلام بهداشتی و... کمک های ارزنده ایی داشتند.

زالی افزود: این مدل مدیریتی منتج از جریانات مردمی است که باید به عنوان یک راهبرد تقویت شود و به عنوان برنامه برشی در اهداف و برنامه های آتی کشور حمایت شود.
وی گفت: با توجه به عملکرد گروه های جهادی، سرمایه های مبتی بر نشاط نوین درجامعه ما شکل گرفت و با خلاقیت و نوآوری در قالب طرح شهید سلیمانی و طرح ها و پویش های دیگر؛ یک مدل چیدمانی بسیار مطلوب به وجود آوردند.

وی با اشاره به گستردگی ابعاد دهه کرامت عنوان کرد: امروزه گستره دهه کرامت از فضاهای جغرافیایی فراتر رفته تا جایی که برنامه های دهه کرامت در بیش از ۷۷ کشور دنیا انجام می شود و در واقع دهه کرامت؛ ترویج، تعمیم، تفهیم و تعالی آموزه های دینی و اسلامی است.

در ادامه سرهنگ جمال مغروری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ گفت: در کمک های مومنانه به ویژه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از یکصد هزار سبد کالا توزیع شده که در این راستا بخشی از این اقدام که توسط بسیجیان در منطقه ۱۵ به صورت بسته های معیشتی توزیع شد بالغ بر ده میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: نقش گروه های جهادی در کنترل بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست و اقدامات بسیار ارزنده و چشمگیری از جمله توزیع مواد بهداشتی از قبیل مواد شوینده، ماسک و دستکش و ... و همچنین با حمایت های فرهنگی و اقتصادی، بسیار به حوزه سلامت کشور کمک کردند.

علیرضا زنگویی، فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه ۱۵ با اعلام گزارشی از عملکرد گروه جهادی علامه بحرالعلوم در دوران کرونا گفت: از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان ماسک و بسته های بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است، همچنین ۷۰۰۰ لیتر مواد شوینده، ۲۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان، ۷۵ تبلت و گوشی هوشمند، ده هزار دست غذا و تهیه دارو برای بیماران خاص به ارزش بیست میلیون تومان از اقدامات گروه جهادی علامه بحر العلوم بوده که علاوه بر منطقه ۱۵ در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیاز فعالیت های مشابهی داشته است.

در پایان مراسم به نحوی شایسته از مادر شهید مدافع حرم، شهید سرلک و همچنین از همکار فرهنگی، پازوکی به عنوان مدافع تربیت و علیرضا زنگویی فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه ۱۵ و گروه تواشی والعصر و دانش آموزان ممتاز در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار