191 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

اردبیل(پانا) - در شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
191 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

او افزود: از ۲۷ بیمار بستری‌شده جدید، ۲۰ نفر از اردبیل، یک نفر از پارس‌آباد، یک نفر از مشگین‌شهر، ۴ نفر از گرمی و یک نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: خوشبختانه ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۹۱ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۷ موردی داشته و از این تعداد ۵۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اهمیت زدن ماسک را یادآور شد و گفت: اصلی‌ترین عامل پیشگیری از انتقال کرونا، زدن ماسک است و اگر ماسک موثر نبود همه کادر درمان بیمارستان‌ها به‌خصوص در بخش‌های ویژه در همان روز اول، مبتلا می‌شدند.

گفتنی است، تاکنون هزار و ۸۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باخته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار