مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده؛ تامین معیشت مردم مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور آینده است

مشکلاتی که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله گرانی و عدم کفاف حقوق و دستمزدها با قیمت‌های نجومی همگی باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد

تهران (پانا) - امام جمعه شهرستان قوچان تاکید کرد علاج دردهای مُزمن کشور در پر شور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم، و بعد، انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده؛ تامین معیشت مردم مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور آینده است

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری فرمودند، انتخابات هر چه پُر شورتر و با اقبال عمومی بیشتری همراه باشد، آثار و منافع بیشتری برای کشور خواهد داشت. علاج دردهای مُزمن کشور در پر شور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم، و بعد، انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است. بنابراین طبق بیانات رهبری مشارکت گسترده آثار مثبت فراوانی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: مشارکت گسترده به چند دلیل دارای اهمیت است اول این‌که اگر رئیس جمهور منتخب و نظام از پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد باعث خواهد شد که در مجامع بین‌المللی، ایران حضور اقتدار‌آمیزی داشته باشد. دوم این‌که اگر رئیس جمهور منتخب از رأی بالایی برخوردار باشد، باعث وحدت و همگرایی در کشور خواهد شد که این امر روند حل مشکلات را آسان خواهد کرد. لذا همکاری بیشتر و کمک مردم در روند اجرایی، باعث توسعه و پیشرفت سریع کشور خواهد شد. باید بدانیم دشمن با دیدن حضور پرشور مردم، از سر احترام با جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام هراتی مطلق افزود: انتخاب اصلح، موضوع با اهمیت دیگری در انتخابات است که باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب اصلح به این معنی است که کسی که مورد انتخاب قرار گیرد باید با ایمان باشد، انقلابی و شجاع باشد، سیاست نظام سلطه را نپذیرد، کاردان باشد، لایق باشد، امانتدار باشد. لذا قوه مجریه کشور باید دست کسی بیفتد که دارای چنین ویژگی باشد. اینکه شجاع باشد یعنی در مقابل زیاده خواهی دشمن بایستد. این‌که انقلابی باشد، یعنی به آرمان‌های انقلابی متعهد باشد.

مطلق امام جمعه شهرستان قوچان با در نظر گرفتن مشارکت بالا و انتخاب اصلح گفت: وقتی انتخابات پرشور و از دل آن انتخاب اصلح صورت گرفت، طبیعی است که انتظارات از چنین فردی به وجود خواهد آمد.

وی در تشریح مطالبات مردم از رئیس‌جمهور آینده افزود: اولین توقع مردم از رئیس‌جمهور، حل معظل بیکاری مردم است. امروز در کشور جوانانی وجود دارند که با تحصیلات عالی بیکارند، لذا حل این مشکل باید در رأس اولویت‌ها قرار گیرد. توقع بعدی از رئیس‌جمهور آینده، رسیدگی به معیشت مردم است. مشکلاتی که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله گرانی و عدم کفاف حقوق و دستمزدها با قیمت‌های نجومی همگی باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد. سوم این‌که از رئیس جمهور انتظار می‌رود، واداده به بیرون نباشد، با اقتدار در عرصه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد و به معنای واقعی کلمه سیاست‌های نظام را در صحنه بین‌المللی دنبال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار