حمیدی خبر داد

به کارگیری فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد یکی از محورهای همکاری موافقت نامه این وزارتخانه با وزارت بهداشت ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
به کارگیری فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت که صبح امروز در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد با بیان گزارش اقدامات همکاری حدود یک سال فعالیت بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اظهار کرد: نحوه آموزش و نوع زبان کودکان موثر است تا بتوانند همسالان خود را آموزش دهند. بایدجنبش ارزشمند سفیران سلامت در ارتباط با ابلاغ و رساندن آموزه‌های سلامت در کشور مدون و در تاریخ ثبت شود.

حمیدی خبر داد 300 هزار اثر محصول فرهنگی و آموزشی ارزش دارد تا در بخش‌های مختلف نقاشی، دلنوشته و آثار فرهنگی به صورت مجلد چاپ شود ما آمادگی داریم با همکاری وزارت بهداشت این آثار مستند شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خاصی را در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان انجام دادیم در همین سالن اخیرا موافقت نامه ای بین 2 وزارت خانه مبادله شد و این موضوع وسعت گرفت یکی از محورهای همکاری این موافقت نامه ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هزار و 650 مراقب بهداشت را در سال گذشته جذب کردیم گفت: کتاب بهداشت و سلامت در پایه دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند یکی از دروس بهداشت و سلامت است که از آن آزمون گرفته می‌شود.

حمیدی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت فعال داریم و در شبکه شاد کانال‌های مختلفی را در حوزه بهداشت راه اندازی کردیم که محتوای ارزشمندی آماده شده است تا بارگذاری شود. کانال بهداشت، تغذیه و سبک زندگی سالم، آموزش منابع انسانی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، کنترل وزن و چاقی از جمله کانال‌های ایجاد شده در شاد است.

وی خبر داد آموزش خانواده‌ها در بحث خود مراقبتی در کرونا در شاد تاکید شده است درباره توانمندسازی والدین نیز فعالیت‌های ویژه ای صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری امتحانات را نیز با کمک وزارت بهداشت داشتیم؛ افرادی که دغدغه دارند باید سالن‌های برگزاری امتحانات را ببینند از همکاری سازمان یافته وزارت بهداشت باید در این راستا تشکر کرد.

حمیدی در پایان نیز تصریح کرد: برای برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس همکاری با وزارت بهداشت صورت گرفته است که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار