صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا

کاش جام جهانی هم در منامه بود تا ایران بیشتر طلسم‌شکنی کند؛ حالا نوبت صعود به جام جهانی است

جای سامان قدوس در ترکیب اصلی خالی بود

تهران (پانا) - مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران عقب نشستن تیم ملی پس از گل سردار آزمون را در دیدار با عراق امری طبیعی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کاش جام جهانی هم در منامه بود تا ایران بیشتر طلسم‌شکنی کند؛ حالا نوبت صعود به جام جهانی است

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در انتخابی جام جهانی 2022 و صعود با صدرنشینی در گروه C رقابت‌ها گفت: « به بازیکنان و اعضای کادر فنی خسته نباشید می‌گویم، ای کاش جام جهانی هم در منامه برگزار می‌شد تا تیم ایران بیشتر از این طلسم‌شکنی کند. شروع این دیدار پایاپای بود، هم تیم عراق و هم تیم ما برای پیروزی به میدان آمده بودند، تیم عراق با سیستم ۴-۵-۱ بازی می‌کردند و در زمین خود جمع شده بودند تا به گل برسند. »

وی ادامه داد: « عراقی‌ها در تک حملات خطرناک بودند، در یک صحنه هم توپ به دست مدافع ما خورد و اعتقاد به پنالتی داشتند، اما موفق نشدند. ما در این مرحله علی‌رغم همه سختی‌ها و محدودیت‌‌ها از ۴ بازی ۱۲ امتیاز کسب کردیم، بازی برابر عراق هم برای ما خیلی اهمیت داشت، اما بدون حضور سامان قدوس مالکیت روی توپ نداشتیم. در ۱۸ قدم نمی‌توانستیم بازی‌سازی انجام دهیم و توپ‌ها خیلی زود لو می‌رفت و ضدحمله حریف شروع می‌شد. بنابراین معتقدم سرمربی تیم می‌توانست به جای جهانبخش از قدوس استفاده کند. او در حفظ توپ و بازیکن‌سازی بسیار کارآمد است و جایش در ترکیب اصلی خالی بود. در تک حمله تیم ملی، حاج صفی پاس رو به جلو صورت گرفت و سردار آزمون هم از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده می‌کند و یک گل نصیب تیم ایران شد. »

مدافع چپ دهه 70 تیم ملی ایران درباره عقب نشستن تیم ملی پس از گل سردار آزمون گفت : « تیم ملی بعد از تک گلی که به عراق زد، استرس داشت و به همین خاطر عقب‌نشینی کرد. در دقیقه ۴۶ هم بیرانوند به خوبی یک توپ را مهار کرد. عقب‌نشینی ایران هم طبیعی بود، به هرحال برای حفظ نتیجه این کار را انجام دادند. تیم ایران می‌توانست موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشته باشد اما رسیدن به این پیروزی برای همه ما مهم بود. قبل از بازی عراقی‌ها کری‌ می‌خواندند و همین مسائل باعث شد تا هر دو تیم با تنش وارد زمین شدند، در لحظات حساس هم به دنبال حاشیه و درگیری بودند اما بازیکنان با پختگی تمام وارد بازی‌ها آن‌ها نشدند. بعد از این ۴ پیروزی حالا کار اصلی حفظ و ادامه این مسیر است تا تیم ملی بتواند با موفقیت به جام جهانی صعود کند. »

وی همچنین درباره قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و تقابل استقلال و پرسپولیس در این مرحله از رقابت‌ها گفت: « قطعا هر اندازه که تعداد مصاف این دو تیم افزایش پیدا کند، حساسیت دربی هم کاهش پیدا می‌کند و به لحاظ فنی شاهد یک دیدار حرفه‌ای خواهیم بود. هر چقدر هم که فاصله برگزاری دربی‌ برای هر دو تیم طولانی‌تر باشد، فشار روی کادر فنی کمتر خواهد بود و هر دو تیم تاکتیک دفاعی به کار می‌گیرند تا به گل نرسند. »

ورمزیار با اشاره به شرایط استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: « به نظرم هر دو تیم شرایط خوبی دارند و فکر می‌کنم با توجه به روندی که هر دو تیم پیش گرفتند بدون شک این بازی یکی از بهترین بازی‌های استقلال و پرسپولیس خواهد شد. »

پیشکسوت استقلال در پایان به وضع استقلال پرداخت و گفت: « استقلال در وهله اول باید آرامش خود را حفظ کند، تا به الان تیم خوب نتیجه گرفته است، آرامشی که گفتیم فقط مختص به بازیکنان نیست، متاسفانه تا به اینجای کار آرامشی از مدیریت باشگاه استقلال منتقل نشده است اما به نظرم در این موقعیت کادر فنی باید به هر صورت فضا را کنترل کند. با روند رو به جلویی که استقلال دارد من فکر می‌کند در این دربی عملکرد خوبی داشته باشد، از طرف دیگر باشگاه استقلال بازیکنان کمی در ترکیب تیم ملی فوتبال دارد و این فرصت خوبی است تا استقلالی‌ها به هماهنگی بیشتری برسند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار