مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، باعث اقتدار و تامین منافع ملی خواهد شد

سنندج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، انتخابات را یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات باعث اقتدار و تامین منافع ملی خواهد شد، گفت فرهنگیان همواره با مشارکت بالای خود در انتخابات نقش‌آفرین هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، باعث اقتدار و تامین منافع ملی خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی صبح امروز در گفتگوی زنده با مدیران مدارس استان که در شبکه شاد برگزار شد با تبریک دهه کرامت، ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر، از اهتمام مدیران مدارس، تلاش معلمان و زحمات کلیه فرهنگیان در طول سال تحصیلی جاری و برگزاری موفق امتحانات نوبت خرداد ماه تشکر کرد و گفت: مسئولین وزارتی در بازدید از حوزه های امتحانی از عملکرد استان رضایت کامل داشتند.

وی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از مهم ترین رویدادهای مهم سال 1400 در عرصه داخلی و بین‌المللی برشمرد که با حضور گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود انشاء الله به خوبی رقم خواهد خورد.

قربانی یکی از مهم‌ترین امتیازات انقلاب اسلامی را بسترسازی و ایجاد زمینه‌ای برای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان دانست و اظهار کرد: ساز و کار این مهم در انتخابات پیش بینی و با برگزاری انتخابات مختلف در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب، مردم در صحنه های مختلف، نقش آفرینی کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در ابتدای شکل گیری نظام اسلامی، مردم با جضور گسترده، به «جمهوری اسلامی» آری گفتند و در انتخابات مختلف مشارکت کرده و مسئولین را در مناصب مختلف انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام دینی مردم سالار کشورمان و تاکیدات حضرت امام و مقام معظم رهبری و همه دلسوزان در این خصوص، تصریح کرد: انتخابات بهترین فرآیند برای اعمال نظر هر کس در سرنوشت خود و کشور است و همه وظیفه داریم در این تعیین سرنوشت مشارکت گسترده داشته باشیم.

قربانی همچنین به توطئه و بدخواهی نظام سلطه و استکبار جهانی نسبت به کشور ایران نیز اشاره کرد و گفت: در طول 42 سال گذشته بدخواهان نظام همیشه به شکلی سعی کرده اند که تصمیمات مردم را تحت الشعاع برنامه های خود قرار دهند و خوشبختانه تاکنون موفق نشده اند به اهداف شوم خود برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت انتخابات سال 1400، تصریح کرد: مشارکت کم و بی توجهی به این مساله برای کشور عوارضی دارد و ضرورت ایچاب می کند همه مردم در این صحنه مهم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نقشه دشمنان نظام اسلامی در این برهه از زمان، اظهار کرد: مشارکت گسترده باعث افزایش اقتدار و تامین منافع ملی می شود و نظام استکبار با دید خاصی به انتخابات نگاه می کند، آنها مخالف نظام اسلامی بوده و دنبال آن هستند که مردم در صحنه حاضر نشوند.

قربانی افزود: حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه می تواند تصمیمات معاندین نظام را خنثی کرده و با مشارکت حداکثری منافع ملی تامین خواهد شد.

وی از فرهنگیان به عنوان قشر روشنفکر، آگاه و موثر جامعه نام برد که باید در این راستا ایفای نقش کرده و وظیفه و رسالت خود را انجام دهند و اظهار کرد: فرهنگیان می توانند علاوه بر مشارکت خانواده های خود، افراد دیگر جامعه را نیز برای حضور گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

قربانی افزود: یکی از افرادی که در این انتخابات حضور دارند، دانش آموزان رأی اولی هستند و مدیران مدارس می توانند زمینه حضور باشور و نشاط دانش آموزان را در انتخابات فراهم کنند، چرا که این دانش آموزان با حضور در انتخابات احساس هویت کرده و در تعیین سرنوشت خود و جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به ذوق و شوق دانش آموزان رأی اولی، اظهار کرد: ممکن است در این شرایط آنها تحت تاثیر افراد معاند قرار گیرند، بنابراین ضرورت دارد که اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفته و شاهد حضور پر شور رأی اولی ها در پای صندوق های رأی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه خطاب به مدیران مدارس گفت: همه به عنوان وظیفه دینی، میهنی و ملی باید دانش آموزان رأی اولی را برای مشارکت حداکثری ترغیب کرده و آنان نیز خانواده ها را برای مشارکت دعوت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار