معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

ساماندهی بهینه نیروی انسانی محور کلیدی ارتقاءکیفیت در سازمان است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت نیروی انسانی بعنوان مهمترین عنصر سازمانی نقش مهمی در اثربخشی و ارتقاء کیفیت درسازمان ایفا می کند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی بهینه نیروی انسانی محور کلیدی ارتقاءکیفیت در سازمان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو در اولین کارگاه ساماندهی نیروی انسانی با حضور روسای ادارات مناطق با اشاره به بخشنامه توسعه سنواتی سال تحصیلی 1401-1400 ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، نیروی انسانی را از مهمترین عناصر سازمان برشمرد که در اثربخشی و ارتقاء کیفیت سازمان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

او افزود: براین اساس در آموزش و پرورش این مسئله از اهمیت دوچندان برخوردار است، چرا که خود تربیت نیروی انسانی آینده کشور را به عهده دارد.

بهارلو اظهار کرد: برنامه توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی با ملحوظ داشتن سیاست‌های کلی سند تحول و اسناد بالادستی و تأکید بر رویکرد تفویض اختیار و تحصیل برنامه‌ریزی منطقه ای، اهداف افزایش بهره‌وری منابع انسانی، توسعه عدالت آموزشی، سازماندهی بهینه دانش‌آموزان، کلاس و مدارس، مشارکت سطوح اجرایی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را دربردارد.

این مقام مسئول، کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین چالش‌های ساماندهی سال تحصیلی1401-1400 عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های استان تهران بدلیل شرایط خاص و نزدیکی به پایتخت، افزایش مهاجرت و به تبع آن رشد آمار دانش‌آموزی، پراکندگی جغرافیایی و عدم توازن در تراکم دانش‌آموزی با مشکلات بیشتری مواجه است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع تصریح کرد: از این رو برای جبران این کاستی با در نظر داشتن کیفیت آموزشی، برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار