سرو سپید سهی در فیدره لاهیجان قد کشید

لاهیجان (پانا) - طی مراسمی موسسه فرهنگی هنری سرو سپید سهی در روستای پایین فیدره بخش مرکزی لاهیجان شروع فعالیت خود را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرو سپید سهی در فیدره لاهیجان قد کشید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، موسسه فرهنگی هنری سرو سپید سهی با حضور داریوش علی نژاد بخشدار مرکزی، نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مسعود بخشعلی پور رییس بخش مرکزی لاهیجان و جمعی از بانوان کارگروه فرهنگ و هنر افتتاح شد.

سمیه منجم یکی از موسسین این موسسه فرهنگی هنری در باره علت تاسیس آن در روستا گفت: از مدت ها قبل دغدغه ما این بوده که برای بچه های روستا برنامه های فرهنگی داشته باشیم و چندین بار طی سال های گذشته با حمایت و برنامه ریزی رییس اداره فرهنگ وارشاد این کاررا کردیم که البته متاسفانه به دلیل کرونا در این مسیر کمی وقفه افتاد.

وی همچین در اهمیت این نوع فعالیت های فرهنگی از طریق موسسه عنوان کرد: چیزی که به نظر من حائز اهمیت برای هر جامعه ای است مسئله پرداختن به تقویت فرهنگ آن جامعه است چرا که ما از طریق کارهای فرهنگی هنری مثل تئاتر، موسیقی یا حتی یک تابلو نقاشی می توانیم مخاطب را به فکر و اندیشه وادار کنیم و در تشخیص خوب و بد مسائل روزمره و مسیر درست زندگی تاثیر گذار باشیم. همانطور که از قدیم پدر و مادرها سعی می‌کردند با قصه گفتن و جاگذاری شخصیت های واقعی زندگی در قصه ها برای بچه ها خیلی چیزها را تفهیم کنند.

وی درباره اهداف این موسسه گفت: موسسه سرو سپید سهی تصمیم دارد در مسیر فرهنگی و هنری برای روستاییان و به خصوص بچه های روستا که از سالن های تئاتر و ورکشاپ های هنری که برگزار می شود کمتر بهره می برند، تلاش کنیم. جدا از این با برگزاری کارگاه های هنری مشترک بین شهر و روستا ارتباط های مستقیم برقرار کنیم و بچه های شهر را با فرهنگ و نوع زندگی بچه های روستا آشنا کنیم، چون این روزها زندگی های آپارتمانی و دغدغه های متفاوت روزمره های امروز باعث شده فاصله فکری بین این دو قشر از بچه ها بسیار زیاد شود.

این فعال هنری درباره وجه تسمیه نام این موسسه نیز گفت: در سرو سپید سهی، سرو نمادی از استقامت، سپید نمادی از پاکی و بی آلایشی و سهی به معنای آزادی است و در واقع این اسم انتخاب شد چون قرار است در این موسسه در زمینه ایده یابی برای کارهای فرهنگی و هنری محدودیت نداشته باشیم زیرا در هنر مرزی وجود ندارد.
در این مراسم ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه توسط حاضرین، برنامه نقالی «اکوان دیو» نیز توسط امیر تنها اجرا شد.
موسسه سرو سپید سهی یازدهمین موسسه فرهنگی هنری لاهیجان است که دارای مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و تنها موسسه ای است که در روستا فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار