استاندار سمنان:

نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی هدایت شود

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با بیان اینکه نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی سوق داده شود که نیاز بازار کار باشد تا مشکل بیکاری رفع شود، گفت برنامه آموزشی باید به گونه‌ای تدوین شود تا پرورش دانش‌آموزان با توجه به فناوری‌های نوینی که در کشور وجود دارد مد نظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی هدایت شود

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری سمنان، با عنوان این مطلب که خلاقیت و نوآوری در تحصیل، تدریس و آموزش مورد توجه و ملاک‌ ارزیابی ها باشد، اظهار کرد: بخشی از فضای آموزشی در استان سمنان تخریبی است و دولت در این زمینه همراهی خوبی داشته است، ولی همراهی بخش‌های مختلف ضرورت دارد.

وی ضمن بیان اینکه تجربه متدها و روش‌های تدریس و آموزش در دوره کرونا و راه‌های جلوگیری از خسارت آن باید بررسی شود تا مجموع این عوامل قابل‌انتقال به دوران پساکرونا باشد، ابراز کرد: سوال اساسی در این بازه کرونا نهادینه شدن فاصله اجتماعی در نظام آموزش‌وپرورش برای انتقال داده‌ها به دانش آموزان از طریق معلمان است که می‌بایست به تقویت ارتباطات دانش آموزان و خانه و مدرسه توجه شود.

استاندار سمنان، با عنوان این مطلب که مشکل مدارس تخریبی در استان باید هر چه سریعتر حل شود، گفت: مصوبه قانونی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی اجرا شود.

آشناگر ضمن بیان اینکه با چالش جدی مواجه هستیم و دانش آموزان ناگزیر با این فضای جدید دچار خلأ ارتباطی شدند، افزود: یکی از اقداماتی که نتوانستیم با این متد ترمیم کنیم و برای حل آن باید برنامه جدی داشت زمینه برقرار کردن ارتباط عاطفی و روانی است که از دانش آموزان گرفته‌شده و از سویی ماندگاری بچه‌ها در خانه و بلاتکلیفی در ارتباط با آن‌ها موضوع دیگری است که چالش جدی این روزها در آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

وی بااشاره به اینکه رفع خلاء مهارت ارتباطی در دوره پساکرونا مورد توجه جدی آموزش و پرورش برای تقویت مهارت ارتباطی باشد، بیان کرد: اکنون دانش‌آموزان به دلیل سر و کار داشتن با فضای مجازی و ماندن در خانه به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دچار خلاءهایی در بعد روانی شدند و باید این مساله رفع شود.

استاندار سمنان ادامه داد: کرونا بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، اجتماع، نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داد و تجربه قبلی برای مقابله با این نوع فراگیری ویروس وجود نداشت و بخش‌های مختلف دچار غافلگیری موقتی شد، آموزش و پرورش با یک التهاب کوتاه مدت توانست شیوه جدید آموزشی را در پیش بگیرد.

آشناگر با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی شود چه اقداماتی در در دوره کرونا انجام شد که در دوره پساکرونا بتوان آن را ادامه داد و یا روش ها را بهبود بخشید، گفت: شیوه آموزش در بستر فضای مجازی نقشی مهم در کاهش هزینه دارد و می‌تواند بعد از ریشه‌کن شدن کرونا دنبال شود.

وی تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، ارتقاء مهارت آموزشی معلمان و بخشی دیگر پرورش دانش‌آموزان و مهارت ارتباطی است و کرونا موجب خلأ مهارت ارتباطی شده است و رفع آن باید مورد توجه باشد. برای تحقق این مهم می‌طلبد تا نظام آموزشی و خروجی آن را به سمت تأمین بازار کار موردنیاز کشور سوق دهیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه در نظام آموزشی باید به‌طورجدی تدوین برنامه ارتقاء هوش مالی دانش آموزان در دستور کار واقع شود، تصریح کرد: این ضعف از ابتدا در نظام آموزشی وجود داشت که فارغ‌التحصیلان تازه بعد از اتمام مدرسه به این فکر می‌افتند که چه باید کنند، بنابراین باید این گروه با بازارهای مالی آشنا شوند.

گلرو ضمن بیان اینکه نظام آموزشی باید به خلاقیت و نوآوری در تدریس، تحصیل و پرورش بپردازد، افزود: اگر به این سمت که نظام ارزیابی ما به این مباحث معطوف شود پیش رویم قطعاً می‌تواند بسیار در آینده تأثیرگذار باشد چراکه این دانش آموزان یاد می‌گیرند با راه‌حل‌های خلاقانه مشکلات خود یا کشور را حل کنند.

وی تصریح کرد: حاکمیت باید با گشاده دستی برای آموزش و پرورش هزینه کند و رتبه‌بندی معلمان بهترین اقدام است که در حال انجام است.

استاندار سمنان با بیان اینکه فضای انتخابات باید پرشور باشد و ضرورت دارد بخش‌های مختلف همراهی کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی در انتخابات باید بی‌طرف باشند و تجهیزات خود را برای برگزاری انتخابات پرشور به اشتراک بگذارند و این یک وظیفه قانونی است.

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه ساز استان، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار