حاجی میرزایی خبر داد

100 هزار نیرو در انتظار استخدام در آموزش و پرورش

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه به دلیل بی‌انضباطی‌ها و وضعیت‌های مقرراتی و محدودیت‌های قانونی از سال‌های قبل تاکنون، شرایطی پیش آمده که آشفتگی‌هایی وجود دارد خبر داد هم اکنون 100 هزار نیرو، منتظر استخدام در آموزش و پرورش هستند که برخی از آنها بین ۵۷ تا ۶۰ سال سن دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
100 هزار نیرو در انتظار استخدام در آموزش و پرورش

محسن حاجی‌میرزایی، دقایقی پیش در نشستی با حضور مسئولان، معلمان و فرهنگیان استان سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان، با عنوان این مطلب که موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش، قصه‌ای پرغصه‌ای است که رنج بسیاری را برای همگان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از یک سو کسانی وجود دارند که انتظار استخدام در آموزش و پرورش را دارند و از سوی دیگر دسترسی به معلمان کارآمد، توانمند و… در زمره حقوق مسلم دانش آموزان است؛ لذا بیشترین فشار بر روی آموزش و پرورش است تا مشکلات نیروی انسانی را رفع کند.

وی در خصوص ساز و کار طرح رتبه‌بندی معلمان که اخیراً تصویب شده، گفت: اجرای این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است و ما منتظر تصویب قانون هستیم تا به خوبی بتواند معلمان را پوشش دهد. به محض اینکه مراحل قانونی تصویب این طرح طی شود، با توجه به اینکه بودجه آن پیش‌بینی شده، انتظار داریم در سال جاری به مرحله اجرا درآید.

وزیر آموزش و پرورش، با عنوان این مطلب که قانون تعیین تکلیف استخدامی آموزش و پرورش قید کرده همه کسانی که تا سال ۹۲ با این وزارتخانه در ارتباط بوده‌اند، باید استخدام شوند، افزود: برخی از این افراد بین ۵۷ تا ۶۰ سال سن دارند و برخی دیگر حتی تحصیلاتی دارند که در نیاز آموزش و پرورش گنجانده نمی‌شود. به هر حال این افراد منتظر استخدام هستند و ما نیز تابع قانون هستیم؛ بنابراین طرح ساماندهی به وضعیت و تعهدی که برای آموزش و پرورش به وجود آمده را دنبال می‌کنیم.

حاجی میرزایی افزود: در این رابطه، نکته مهم این است که در درجه اول بتوانیم نیروی انسانی با کیفیت و قابلی را داشته باشیم و از سوی دیگر کسانی که برای کار می‌آیند، دارای یک نوع امنیت شغلی باشند.

به گزارش پانا، وزیر آموزش و پرورش در این سفر یک روزه علاوه بر دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و همچنین علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در جلسه همزمان شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان شرکت می‌کند و در ادامه با نمایندگان معلمان استان نیز دیدار خواهد داشت.‌

محسن حاجی‌میرزایی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش آموزی دیدار و گفت وگو می‌کند و سپس با شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل، معاونان و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان نیز نشست خواهد داشت.

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه‌ساز استان، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار