رأی‌اولی‌ها دغدغه انتخاب بهترین گزینه را دارند

تهران(پانا)- امیرعلی صفایی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور به عنوان وکیل دانش‌آموزان، در خصوص شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط راِی‌اولی‌ها عنوان کرد رای‌اولی‌ها دغدغه انتخاب بهترین گزینه را دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رأی‌اولی‌ها دغدغه انتخاب بهترین گزینه را دارند

امیرعلی صفایی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی در گفت‌و گو با پانا گفت:« نوجوانان امروزی و رأی اولی ها به دو دسته تقسیم شدند: کسانی که شوق رأی دادن را دارند و کسانی که تحت تأثیر صحبت ها و سخنان دیگران قرار گرفته و رأی نمی‌دهند.»

صفایی افزود:«رأی اولی‌ها و کسانی که قرار است تکلیف خود را اجرا کرده و رأی دهند، دغدغه انتخاب بهترین گزینه را دارند و پیگیر این موضوع هستند. این رأی‌دهی ممکن است از طریق تحقیق درباره کاندیدای مورد نظر، تأثیرگذاری صحبت های دیگران و یا توجه به تبلیغات باشد.»

او در ادامه گفت: نوجوانان و رأی اولی ها به صورت جدی وارد عرصه سیاست و اجتماع نشده‌اند، به همین دلیل به صورت کامل متوجه برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری نمی‌شوند و این موضوع باعث سردرگمی نوجوانان شده است.»

صفایی درباره بررسی‌های خود در این حوزه بیان کرد:«با بررسی های انجام شده در بین رأی اولی ها، تمایل آنها به رأی‌دهی مبهم است. برخی از آنها می‌گویند ممکن است در آینده وعده‌هایی برآورده نشود و این موضوع باعث شده احتمال پایین آمدن رای‌دادن آنها مطرح شود.»

وی از نوجوانان رأی‌اولی دعوت کرد و گفت:«ما به عنوان نمایندگان جامعه دانش آموزی از تمام رأی اولی ها دعوت می‌کنیم که تکلیف شرعی و وظیفه شهروندی خود را انجام داده و به دعوت رهبری و نظام اسلامی لبیک گویند.»

او در آخر گفت:« تقاضای ما نمایندگان از کاندیدا ها این است که با تمام مردم از جمله نوجوانان و جوانان روراست باشند و وعده‌های از پیش تعیین شده برای دلگرم کردن به این ملت ندهند. چرا که ملت ایران ملتی آگاه و همیشه بیدار است.»

*خبرنگار دانش آموز؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار