معاون گمرک خبر داد:

۹ توافق وارداتی در مناطق آزاد کلید خورد

تهران (پانا) - طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، توافقات بین گمرک ایران و مناطق آزاد در جریان واردات و ترانزیت کالا بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مرحله اجرا رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۹ توافق وارداتی در مناطق آزاد کلید خورد

به گزارش ایسنا، در اواخر اردیبهشت سال جاری و در نشستی مشترک بین دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین گمرک ایران ۹ توافق در زمینه واردات کالا صورت گرفت و بعد از نهایی شدن آن روز گذشته ابلاغ و از امروز همزمان با ۱۹ خردادماه در دستور کار قرار گرفته است.

مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، گفت: از این پس واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین مناطق صرفا بر اساس ثبت آماری کالا و اعلام توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به انجام ثبت سفارش نیست.

ارونقی یادآور شد: اخذ و ارائه ثبت سفارش جهت واردات کالا از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سایر مبادی ورودی به قلمرو گمرکی ضرورت دارد.

این مقام مسئول در گمرک ایران به دیگر مفاد این توافق مشترک نیز اشاره داشت و گفت که بعد از بحث هایی که در رابطه با ترانزیت خودرو بین مناطق آزاد وجود داشت در نهایت اینگونه توافق شد که ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره گذاری شده در مناطق آزاد پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورای عالی، مابین مناطق آزاد تجاری، صنعتی بلامانع است، ولی مشمول خودروهای آمریکایی و لوکس نخواهد بود.

به گفته وی، از دیگر توافقات می توان به افزایش تعرفه کالاهای همراه مسافر اشاره کرد که قرار شده با همکاری گمرک ایران تعداد ردیف تعرفه های کالاهای مجاز همراه مسافر افزایش یافته و در دستور کار قرار گیرد.

طبق اعلام ارونقی، برگشت حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین اقدام جهت رفع مشکلات تسویه ارزی کالاهای وارده به این مناطق از دیگر توافقات صورت گرفته بین گمرک ایران و شورای عالی مناطق آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار