رای‌اولی‌ها با ورود به سن تکلیف اجتماعی در ساختن آینده مشارکت می‌کنند

کاشمر(پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشمر تاکید کرد همانطور که انسان به سن تکلیف دینی می‌رسد، در این مقطع، رای‌اولی‌ها به یک سن تکلیف اجتماعی می‌رسند که می‌توانند در ساختن آینده خودشان سهیم باشند و مشارکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رای‌اولی‌ها با ورود به سن تکلیف اجتماعی  در ساختن آینده مشارکت می‌کنند

حامد ناصری، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌و‌ پرورش‌ کاشمر در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص شرکت رای‌اولی‌ها در انتخابات گفت:«با توجه به اینکه در بحث رای‌دادن باید فرد هجده سال تمام داشته باشد، احساس می‌شود که بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشمر تحت عنوان رای‌اولی باشند و امسال می توانند در انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.»

وی ادامه داد:«رای‌اولی‌ها می‌توانند در ساختن آینده خودشان سهیم باشند و مشارکت کنند. وقتی که در سن 18 سالگی قرار می‌گیرند و رای می‌دهند، در واقع برای آینده چهار سال کشور برنامه‌ریزی می‌کنند. اولین قدمی که انجام دادیم آشنایی دانش آموزان رای اولی با این وظیفه مهم بود. نشست مجازی در قالب سازمان دانش‌آموزی برای بچه‌های رای اولی برگزار شد و انشالله با توجه به وضعیت، یک نشست حضوری خواهیم داشت تا در این نشست دغدغه اهمیت بحث رای اولی ها را برای دانش آموزان بیان کنیم. همچنین در کنار برنامه دیگرمان، بحث تولید محتوا و انگیزشی مهمی را برای بارگذاری در شبکه شاد دنبال کردیم.»

ناصری در ادامه گفت:«آموزش و پرورش سهم مهمی در برگزاری انتخابات دارد. اکثر شعب رای‌گیری در مدارس هستند و اکثر عوامل اجرایی-نظارتی در انتخابات، فرهنگیان هستند، بنابراین آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش‌ کاشمر در ادامه گفت: «بسیاری از همکاران ما در انتخابات شورای های شهر کاندید هستند، اما اینکه ما از کسی حمایت کنیم این برخلاف رفتار اخلاق مدارانه آموزش و پرورش است. مردم خودشان الحمدالله بلوغ فکری و سیاسی بسیار بالایی دارند، عملکردها را می‌بینند و گزینش می‌کنند و کسانی‌که لایق باشند را حتما انتخاب خواهند کرد.»

وی درباره تبلیغات سودجویانه دشمنان گفت:«تبلیغات سودجویانه دشمن برای عدم مشارکت مردم است، این دشمنان به هر لباس و شکلی چه در داخل و چه در خارج دنبال این هستند که مردم پای صندوق‌های رای نروند و به این دلیل است که می خواهند مردم را از برنامه‌ریزی و مشخص کردن سرنوشت خودشان مایوس کنند.»

ناصری در ادامه گفت:«توصیه بنده به نامزدهای انتخاباتی این است که اگر واقعاً تخصص دارند و مدیریت در توانشان است، وارد بحث انتخابات شوند، ولی اگر توانایی در خودشان نمی بینند وارد بحث انتخاباتی نشوند. این افراد پشت سر کسانی قرار بگیرند که این تخصص و مدیریت را دارند. توصیه دوم من اخلاق مداری است. یکدیگر را تخریب نکنند. با روحیه اخلاق مداری و اسلامی کار رقابت را انجام دهند.»

وی گفت:«وظیفه هر دانش آموز این است که در رابطه با کاندیداها تحقیق کند، وقتی تحقیق کرد و اطمینان حاصل کرد و فرد مورد نظر خودش را شناخت، آن موقع رای بدهد.»

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار