آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از رَدِ ادعای پولی شدن «شاد» تا واکسیناسیون دانش‌آموزان

تهران (پانا) - اخباری که در هفته گذشته آموزش و پرورش مهم و سرتیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها شد، پیرامون رایگان بودن شبکه شاد و رتبه بندی معلمان بود که اخبار مثبتی را برای جامعه دانش‌آموزی و فرهنگی با خود به همراه داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
از رَدِ ادعای پولی شدن «شاد» تا واکسیناسیون دانش‌آموزان

بسته خبری هفته گذشته که با آغاز ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام برای شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت آغاز شد، اخباری مبنی بر رایگان بودن شبکه شاد، نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی با وزیر آموزش و پرورش، سفر وزیر به استان سمنان، تصویب شدن کلیات طرح رتبه بندی در مجلس، انتصاب رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ... را به همراه داشت که مشروح آن را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

ثبت نام دانش‌آموزان برای شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت آغاز شد

از روز یکشنبه ۱۶ خردادماه دانش‌آموزان می‌توانستند با ثبت نام در سامانه همگام در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند، بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز می‌شود.

ساماندهی مهدها جز ماموریت سازمان تعلیم و تربیت کودک است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هیات امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن بیان ماموریت این سازمان رئیس آن را تعیین کرد و با حداکثر آرا علیرضا حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک منصوب شد.

وزیر آموزش و پرورش این هفته بعد از به تصویب رسیدن کلیات طرح رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری ضمن تشکر بابت این موضوع خبر داد با تصویب رتبه بندی گامی درجهت ارتقای منزلت معلمان برمی‌داریم.

وی در این هفته در نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی شرکت کرد و پس از استماع صحبت‌های اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی خبر داد تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی گام بلندی در سال گذشته برداشته است. وی در این نشست هدف آموزش و پرورش را تربیت انسان‌ها در تراز جمهوری اسلامی دانست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد باید بتوانیم در آینده اعلام کنیم دانش‌آموزان تشکیلاتی تر شدند و از حیث مهارتی نیز دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیرتر، شاداب‌تر و سالم‌تر هستند.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به ادعای پولی شدن «شاد»

چند روزی که اخباری مبنی بر پولی شدن شبکه شاد را داشتیم، نیلوفر شرفی مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز از استمرار شبکه شاد در تابستان خبر داد و بیان کرد استفاده از «شاد» تا پایان سال 1400 رایگان است همچنین محسن حاجی میرزایی نیز در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد ما از طریق شاد دانش‌آموزان را از شبکه‌های متعدد خارج از کنترل و اراده به سمت یک محیط سالم و امن هدایت کردیم.

وی در این گفت‌وگو درباره اینکه گفته شده است استفاده از پلتفرم شاد دیگر رایگان نیست توضیحاتی داد و این موضوع را رد کرد.

آیا دانش‌آموزان واکسینه می‌شوند؟

وزیر آموزش و پرورش گفت سیاست اصلی برای مهرماه آینده، بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حاجی میرزایی در حاشیه هیات دولت با بیان اینکه در تمام دنیا برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن توصیه نمی‌شود، یادآور شد: دانش‌آموزان واکسینه نمی‌شوند، در حال حاضر بیشتر کشورها فعالیت‌های مدارس را آغاز کردند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس دایر شوند؛ چراکه خطرات و تبعات دوری دانش‌آموزان از مدارس به شدت نگران کننده است و تاثیرات پایداری در زندگی و آینده آنها می‌گذارد.

«پویش # مثل حاج قاسم» ویژه رای اولی‌ها راه اندازی شد

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور درباره راه اندازی انواع پویش‌های دانش‌‌آموزی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توضیحاتی داد و گفت: «پویش # مثل حاج قاسم» ویژه رای اولی‌ها در شبکه شاد راه اندازی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند با شرکت در این پویش در انتخابات شرکت داشته باشند.

برگزاری مسابقات المپیاد استعداد برتر در بهمن ماه 1400

حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از برگزاری مسابقات المپیاد استعداد برتر ویژه دانش‌آموزان خبر داد که در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اتباع خارجی

میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد مکاتبات رسمی با وزارت کشور صورت گرفته است و درخواست کردیم که با رایزنی‌های لازم با وزارت بهداشت، معلمانی که با آموزش نیم میلیون دانش‌آموز اتباع خارجی درگیر هستند را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند.

جزئیات اجرای طرح گردشگری در کرونا

سید هادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی هدف اصلی این سازمان را تربیت اجتماعی، نقش پذیری و آموزش شهروندی به دانش‌آموزان عنوان کرد و درباره اجرای طرح گردشگری توضیحاتی داد.

دلبری در جلسه هماهنگی در خصوص اجرای چهارمین طرح گردشگری دانش‌آموزی در قالب بازدید دانش‌آموزان از سازمان تامین اجتماعی و ادارات تابعه اظهار کرد: طرح گردشگری 3 سال از سوی معاونت ما انجام شد این طرح بسیار خوب و منطبق با اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار