واکنش نماینده ایران به گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی

تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پادمان و همچنین اظهارات و مواضع عمومی او واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نماینده ایران به گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، کاظم غریب‌آبادی در این باره گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یک طرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است. این رویکرد می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود. گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد.

وی افزود: این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی‌باشد و همچنین متقاعدکننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی‌کند. تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و ابراز نگرانی‌های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی‌اهمیت است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در پایان تاکید کرد: آژانس باید از هرگونه دستور کار سیاسی فاصله بگیرد و باید موضعی شفاف در برابر تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل و غیرقابل پذیرش بودن بیرون ماندن این رژیم از معاهده عدم اشاعه و مخالفت مداوم آن با قرار دادن تمامی فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای خود تحت پادمان آژانس، اتخاذ کند.

مدیرکل آژانس اتمی روز گذشته با ادعای شفاف نبودن اعلامیه‌های پادمانی تهران، مدعی شد که این مسئله بر توانایی آژانس برای اطمینان حاصل‌کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جلسه (دوشنبه) شورای حکام، ادعاها درباره مسائل پادمانی مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. گروسی در اظهاراتی در این جلسه گفت: «نبود پیشرفت برای شفاف‌سازی درخصوص سوالات آژانس حول صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی برای مطمئن‌شدن از ذات صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد».

وی همچنین ادعا کرد جلسات گفت‌وگو با ایران احتمالا نتیجه مثبتی نداشته باشد.

جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده و تا روز جمعه (21 خردادماه) ادامه دارد و برنامه هسته‌ای ایران، یکی از دستورکارهای آن است، آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار