آغاز اجرای پروژه تجهیز تقاطعات شهر تهران به سیستم تامین انرژی بدون وقفه

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از آغاز اجرای پروژه تجهیز تقاطعات سطح شهر تهران به سیستم ups (سیستم تامین انرژی بدون وقفه)خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای پروژه تجهیز تقاطعات شهر تهران به سیستم تامین انرژی بدون وقفه

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل ترافیک تهران، کوروش جدی‌ثانی با اشاره به اینکه تقاطعات مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری بوده و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است گفت: قطعی برق تقاطعات منجر به گره های ترافیکی در سطح شهر، اختلال در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو های امدادی و عدم ایمنی تردد عابرین پیاده که منجر به تصادفات جرحی و فوتی می‌گردد و هم اکنون با وجود قطعی‌های مکرر برق در ساعات شبانه روز و با توجه به اینکه تمامی چراغ‌های سطح شهر به برق شهر متصل می‌باشند مستلزم ایجاد راه کاری جهت روشن ماندن تقاطعات در زمانی قطعی برق است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در انتهای سال گذشته و همچنین پیش رو بودن فصل تابستان و گرمای هوا در سال جاری و نظر به اهمیت بالای عملکرد صحیح چراغ های راهنمایی در عبور و مرور شهری، پروژه تجهیز تقاطعات به سیستم ups آغاز شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اعلام این‌که تاکنون این تجهیزات در 40 تقاطع زماندار با اولویت بالا با عزم مدیریتی ظرف مدت یک ماه نصب و راه‌اندازی گردیده است در ادامه تصریح کرد: با ایجاد مانورهای قطعی برق مجازی صحت و کیفیت عملکرد آنها تست شده است و با توجه به قطعی گسترده برق از تاریخ 28/02/1400 این تقاطعات پس از قطعی برق شهری، بدون کوچکترین خللی روشن و مشغول به سرویس‌دهی بودند. که می‌توان مجدد بر عملکرد صحیح این تجهیزات صحه گذارد.

جدی ثانی ادامه داد شرکت کنترل ترافیک تهران در سطح تقاطعات شهر که دارای تجهیزات حساسی می‌باشد و با قطعی‌های مکرر برق باعث از بین رفتن عمر این تجهیزات می‌گردد درباره نوع عملکرد این سیستم افزود که (Uninterruptible power supply) یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تأمین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی می‌باشد، این سیستم علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف‌کننده می‌گردد. همچنین UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده را تأمین می‌نماید. در حقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) ما را قادر می سازد که بر بیشتر مشکلات ناشی از برق شهر فائق آییم و محافظت در برابر قطع کلی برق را نیز بدست آوریم.

جدی‌ثانی گفت: پیش از این در سال ١٣٨٦ در زمان مدیرعامل وقت(مهندس بهروز) برخی از تقاطعات به این سیستم مجهز شد ولی سیستم‌های نصب شده عملاً کارایی لازم را نداشتند و پروژه متوقف ماند و تکمیل پروژه عملیاتی نشد.

همچنین در سال ١٣٩٧ و در دوره مدیرعامل وقت (مهندس جاهد) یک تقاطع «امیر کبیر - گلها» در منطقه 22 به این سیستم تجهیز شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در پایان تصریح کرد با توجه به مقتضیات زمانی و نیاز مدیریت شهری برای هر چه بهتر مدیریت کردن جریان ترافیک در زمان‌های خاص و رفع مشکلات و بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز نیاز است که راه‌حل‌های جامع و کاربردی ارایه شود که در این خصوص فاز اول این پروژه تجهیز ١٣٠ تقاطع با الویت بالا در دست اقدام خواهد بود و در فاز دوم نیز ١٣٠ تقاطع دیگر شهر به این سیستم مجهز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار