جوجه تیغی همان خارپشت است؟

تهران (پانا) - شما تا حالا خارپشت و جوجه‌تیغی را از نزدیک دیده‌‏اید؟ به‌نظرتان هر دوی این‌ها یک حیوان است با اسم‌‎های متفاوت یا هر کدام دو حیوان مختلف به‌حساب می‌‎آیند؟ جالب است بدانید جوجه‌تیغی نوعی پستاندار است که حشره می‎‌خورد و بین کشاورزان هم خیلی محبوب است چون آفات و حشره‌‎های خطرناک برای محصولات کشاورزی را نوش‌جان می‌کند و نمی‌‏گذارد گیاهان صدمه ببینند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جوجه تیغی همان خارپشت است؟

به‌گزارش خراسان، جوجه‌تیغی، حیوان کوچکی است که خیلی‌وقت‌‎ها می‌‎توانید آن را لابه‎‌لای دشت‌‎ها و سبزه‎‌ها و زمین‎‌های کشاورزی ببینید. حداکثر وزن او به یک کیلوگرم می‏‌رسد. وقتی حیوانی مثل روباه به جوجه‌تیغی نزدیک می‌شود، خود را به حالت توپ گردی درمی‌آورد تا روباه نتواند او را بگیرد. به‌ این‌ترتیب تیغ‌هایش توی دست و پای روباه فرومی‌رود و آن دسته از تیغ‌های او که سست‌تر هستند، به زمین می‌ریزند. این اتفاق باعث شده انسان‌ها خیال ‌کنند که جوجه‌تیغی، تیغ خود را به‌سمت روباه و دیگر حیوانات پرتاب کرده‌است اما درواقع این‌طور نیست و جوجه‌تیغی‌های طفلک اصلا نمی‌‎توانند تیغ خود را به سمت چیزی پرتاب کنند.

خارپشت‌‎ها جانورانی درشت‌‎تر هستند که وزن‎‌شان گاهی تا 30کیلوگرم هم می‎‌رسد. آ‌ن‌ها بدنی نسبتا گرد دارند که سطح پشتی‌اش پوشیده از خار‌های انبوه، بلند و تیز است. خارپشت‌‎ها همه‌چیزخوارند و معمولا از حشرات، بی‌مهرگان و مهره‌داران کوچک مانند موش، جوجه پرندگان، مارمولک، مار، لاشه حیوانات و همچنین میوه‌ها تغذیه می‌کنند. خارپشت‌ها حس شنوایی و بویایی بسیار قوی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار