حاجی میرزایی: آرامش و امید به آینده یک ضرورت مهم برای جامعه است

بوشهر(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در بوشهر عنوان کرد آرامش و امید به آینده یک ضرورت مهم برای جامعه به خصوص قشر جوان است که با کمال تاسف در فضای سیاسی نادیده گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: آرامش و امید به آینده یک ضرورت مهم برای جامعه است

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در نشست با تعدادی از دانش آموزان استان بوشهر اظهار کردگ

: برخی از افراد آثار حرف‌های ناامید کننده خود را بر روح و روان نسل جدید ارزیابی نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه هیچ کسی حق ندارد بذر ناامیدی در دل کسی بکارد بیان کرد: کلام برای ساختن، امید دادن، صلح و نزدیک کردن دلها نه برای ویران کردن و تخریب امید دیگران است پس همه کسانی که به فکر آینده هستند باید تصویر امید بخشی به جوانان را در ذهن خود داشته و این مساله بار مسئولیت افراد را بالا می‌برد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: نقد رویدادها و دیدگاه‌ها مهم و لازم است اما این نقدها نباید فکر نسلی را که قرار است آینده این سرزمین را بسازد خراب کند، بلکه باید روحیه امید در جوانان را برای داشتن ایرانی آباد و آزاد تقویت کرد.

وی خطاب به دانش آموزان بوشهری با تاکید بر اینکه همه ما در معرض انتخاب هستیم، ادامه داد: انتخاب کردن یکی از رفتارهای مشترک همه انسان‌هاست و آگاهی بیشتر می‌تواند دایره انتخاب‌ها را گسترش دهد.

حاجی میرزایی با تاکید براینکه یکی از عوامل سردرگمی افراد آگاهی نداشتن عمیق و گسترده است، افزود: برای محافظت از شخصیت، هویت، باورها و حقوق خود باید آگاهی افراد تقویت شود پس باید از هر فرصتی برای یادگیری و توسعه توانمندی‌های وجودی خود بهره برد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: هر چند امر یادگیری مستمر است اما سال‌های ابتدایی عمر افراد بهترین فرصت یادگیری است که هیچ وقت تکرار نمی‌شود که جوانان و نوجوانان این سرزمین باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را داشته باشند تا در آینده ایرانی آباد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای حضور فعال و موثر در جامعه باید همواره آموخت و توانمند شد و دامنه آگاهی‌های خود را افزایش داد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شبکه شاد گفت: حضور در فضای مجازی برای ما یک انتخاب نبود، بلکه برای اینکه دانش آموزان دچار عقب ماندگی تحصیلی نشوند یک اجبار بود که با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها اما کار آموزش در کشور متوقف نشد و امروز شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) بعنوان یک مولود یک ساله و یک ماهه بعنوان بزرگترین آموزش و پرورش کشور با دارا بودن قابلیت زیاد در کشور فعال است.

حاجی میرزایی در خصوص امتحان حضوری پایه های ۹ و ۱۲ افزود: اصل و مبنای کار آموزش و پرورش به آموزش حضوری است و ارزیابی از یافته ها و یادگیری امری مهم و ضروری است که به دلیل اهمیت این ۲ پایه آموزشی به صورت حضوری برگزار شد.

وی در خصوص مهارت آموزی گفت: توسعه مهارت آموزی جزء اولویت‌های تعلیم و تربیت است و براساس برنامه باید ۵۰ درصد دانش آموزان نظری زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند که تاکنون طرح‌هایی در این خصوص اجرا شده است.

حاجی میرزایی در خصوص آزمون مدارس سمپاد گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش شناسایی و پرورش استعدادهای متفاوت دانش آموزان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی از ایده راه اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه و تقویت رایانه های مدارس در استان بوشهر استقبال کرد و گفت: تلاش می‌شود این امکانات برای دانش آموزان بوشهری تامین شود.

خبرنگار : ارنواز اقبال مجرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار