نگاهی به دیدار امروز انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا

ماموریت مشترک برای ایران و امارات؛ 3 امتیاز را بگیر و امیدوار بمان

تهران (پانا) - در بازی‌های امروز و امشب انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، هیچ معادله‌ای از گروه‌ها قطعی نخواهد شد اما تیم‌های مدعی ایران و امارات برای امیدوار ماندن چاره‌ای جز کسب 3 امتیاز در بازی امشب ندارند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت مشترک برای ایران و امارات؛ 3 امتیاز را بگیر و امیدوار بمان

دور اول از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 امروز و امشب با برگزاری 9 بازی در شهرهای عراد، الرفاع، کویت، ریاض، دوحه، دبی، از سر گرفته خواهد شد که در این میان بدون شک نگاه فوتبال ایران به دیدار تیم فوتبال ایران است که باید از ساعت 19 به مصاف تیم ملی فوتبال هنگ کنگ برود. به همین منظور ابتدا نگاهی به دیدارهای گروه C خواهیم داشت.

گروه C

در اولین بازی این گروه از ساعت 19 تیم ملی فوتبال ایران به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت، دیداری که ایران برای ادامه حضور در کورس صعود نیاز به کسب 3 امتیاز در آنرا دارد و امتیاز از دست دادن در آن برای تیم دراگان اسکووچیچ هیج معنا و مفهومی جز ناامید شدن از حضور در مرحله بعد انتخابی جام جهانی ندارد. نکته قابل توجه دیگر درباره این بازی این است که ایران نیاز به تفاضل گل بالا دارد و به همین علت قابل پیش‌بینی است که تیم ملی با ترکیب تهاجمی وارد زمین شود تا در پنجمین بازی تاریخ مقابل هنگ کنگ، پنجمین برد متوالی را با قاطع‌ترین برد مقابل این تیم ثبت کند.

تیم ملی فوتبال بحرین که بدنبال زد و بندهای مرسوم بین اعراب و کنفدراسیون فوتبال آسیا توانست میزبانی این گروه را بگیرد، به عنوان تیم مدعی صعود در دومین بازی این گروه از ساعت 21 در دیداری تشریفاتی و بدون تاثیر به مصاف تیم ملی فوتبال کامبوج خواهد رفت. بازی دو تیم به این علت تشریفاتی که با فرمول جدید AFC چون تیم ملی کامبوج در انتهای جدول است نتیجه بازی با این تیم در جدول محاسبه نخواهد شد.

گروه B

بازی‌های این گروه با دیداری تشریفاتی آغاز خواهد شد و از ساعت 20:30 تیم‌های حذف شده نپال و چین تایپه روبروی هم قرار خواهند گرفت.

در دیگر بازی که آخرین بازی امشب هم خواهد بود، استرالیا صدرنشین این گروه برای نزدیک‌تر شدن به مصاف با تیم بحران‌زده کویت خواهد پرداخت. 3 امتیاز این بازی استرالیا به صعود نزدیک‌تر خواهد کرد و این تیم برای حضور در مرحله بعد نیاز به یک برد از بازی‌های باقی مانده دارد.

گروه D

از ساعت 22:30 فلسطین و سنگاپور در حالی تک بازی این گروه را برگزار خواهند کرد که این دیدار برا فلسطین نقش مرگ و زندگی را دارد. فلسطین که هر 3 بازی تاریخ خود مقابل سنگاپور را با شکست تمام کرده، امشب هر نتیجه‌ای غیر از برد بدست آورد عدم راهیابی‌اش به مرحله بعد حتمی خواهد شد.

گروه E

اولین بازی این گروه دیداری تشریفاتی بین تیم‌هایی است که عدم حضورشان در رده‌های اول و دوم قطعی شده است. در این بازی تیم ته جدولی بنگلادش از ساعت 18:30 به مصاف تیم ملی فوتبال افغانستان خواهد رفت.

هند یکی دیگر از تیم‌هایی که عدم حضورش در مرحله بعد قطعی شده در دومین بازی این گروه از ساعت 21:30 روبروی تیم ملی فوتبال قطر می‌ایستد، البته این بازی برای قطری‌ها هم تنها جنبه آماده‌سازی دارد. آنها به علت میزبانی در جام جهانی حاضر خواهند بود و جایگاه‌شان فرقی در حضورشان در جام جهانی ندارد. منتها نباید فراموش کرد که تیم ملی عمان چشم به این بازی دارد و امیدوار است که قطر امتیاز از دست بدهد.

گروه G

در اولین بازی این گروه که از ساعت 21:15 آغاز خواهد شد، تایلند یکی از تیم‌های مدعی صعود برای ادامه حضور در کورس روبروی تیم حذف شده اندونزی قرار خواهد گرفت.

سپس در دومین بازی از این گروه، امارات که در دیدارهای ابتدای نمایش ناامید کننده‌ای داشته و تنها 6 امتیاز از 4 بازی بدست آورده است، باید به مصاف تیم رده دومی و 9 امتیازی مالزی می‌رود تا امیدهایش را زنده نگه دارد. نتیجه این بازی چیزی را قطعی نخواهد کرد اما اگر امارات بازنده بازی شود، حضورش در رده‌های اول و دوم در پایان مرحله گروهی نیاز به معجزه‌هایی عجیب دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار