رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز خبر داد:

برگزاری نشست هماهنگی سنجش‌سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

کرج (پانا)- جلسه ستاد هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان سال تحصیلی 1400 با حضور معاونان اداره کل، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هماهنگی  سنجش‌سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

عباس کشاورز، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز دراین جلسه گفت: با در نظر گرفتن شرایط خاص فعلی و شیوع ویروس کرونا، نوبت گیری به صورت سامانه ای از خرداد 1400 آغاز و شروع به کار پایگاه های سنجش از پنجم تیرماه است.همچنین تعداد پایگاه‌های سنجش استان 34 پایگاه اولیه و تخصصی و تامین اقلام بهداشتی، شوینده و ضدعفونی کردن پایگاه و حفظ فاصله حضور مراجعین در دستور کار قرار گرفت. ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش در راستای برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع رسانی(با ظرفیت صدا سیما ) تامین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات مورد نیاز، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان تشکیل شد.

وی در ادامه از نظارت دقیق بر روند فعالیت پایگاه ها، تبادل اطلاعات و فراهم کردن تسهیلات لازم جهت بازدید اعضای ستاد کشوری سنجش از پایگاه های تحت پوشش به‌عنوان دیگر اهداف فعال شدن ستاد هماهنگی اجرای سنجش در البرز اشاره کرد.

کشاورز یاد آور شد: برای نیروی انسانی مجری این طرح مهم در البرز، دوره های آموزشی - تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان در حال اجرا است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به مشارکت نزدیک آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در البرز دارد، خاطر نشان کرد: خانواده ها نیز با مراجعه به موقع به پایگاه‌های سنجش فعال در استان می‌توانند در اجرای موفقیت آمیز این طرح مهم نقش آفرینی کنند.

جاوید نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح مهم در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد دارد تا بستر مناسب از نظر کمی و کیفی برای سنجش نوآموزان در این استان هموارتر شود.

وی تصریح کرد: همکاری تمامی عوامل اجرائی و نیز روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان با اداره استثنایی در اجرای دقیق و برنامه ریزی شده سنجش، برای رسیدن به هدفگذاری مورد نظر نیاز به تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار