20 خرداد پایان مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی «شهریه» مدارس

رشت ( پانا) - رئیس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان گیلان اظهار کرد موسسان مدارس تا 20 خرداد فرصت دارند اطلاعات الگوی شهریه مدارس غیردولتی را به اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارسال کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
20 خرداد پایان مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی «شهریه» مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نورالله اکبری با اشاره به برخی شاخص ها در تعیین الگوی شهریه مدارس غیر دولتی خاطرنشان کرد: سازمان مدارس غیردولتی به رغم اینکه الگوی شهریه دارد اما درنهایت بر اساس یکسری ملاحظات و شاخص هایی، نرخ نهایی شهریه ها را مشخص و برای هر مدرسه اعلام می کند تا مردم بدانند باید چه مبلغی را تحت عنوان «شهریه» به مدرسه بپردازند.

وی افزود: تعداد پرسنل، موقعیت جغرافیایی فضای آموزشی براساس استانداردهای نوسازی، میزان دستمزد و بیمه افراد، سابقه تأسیس، مجتمع یا مدرسه بودن و ساعات کلاس های رسمی و غیر رسمی ( فوق برنامه ) از مهم ترین شاخص ها در تعیین میزان شهریه مدارس هستند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ثبت اطلاعات الگوی شهریه 21 درصد مدارس غیردولتی استان اظهار کرد: الگوی شهریه مدارس غیر دولتی به مناطق اعلام شده است و موسسان تا 20 خرداد فرصت دارند شاخص های تعیین الگوی شهریه را تکمیل و به اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارسال کنند تا ارزیابی شده و برای تعیین تکلیف نهایی در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرار بگیرد.

اکبری در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونایی و آموزش غیرحضوری جزو ملاکهای تعیین شهریه در سال تحصیلی پیش رو خواهد بود؟ عنوان کرد: ممکن است آموزش غیرحضوری در شرایط کرونایی برخی مولفه های هزینه بر نظیر بهای آب و برق و گاز مصرفی مدارس را کاهش دهد ولی در برخی بخش ها مانند تهیه پیام رسان آموزشی خاص و یا هزینه های اینترنت که خود مدرسه متقبل می شود، افزایش هزینه ایجاد می کند. مضافاً برای تدریس در پایه های مختلف بین شرایط کرونا و غیرکرونا تفاوتی وجود ندارد و برنامه ها و معلمان بر اساس درس ملی سازمان دهی و به کار گرفته می شوند.

وی با اشاره به داوطلبانه بودن فعالیت های فوق برنامه در مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی خاطرنشان کرد: این برنامه ها پایه های دوره اول و دوم را شامل می شود و در طرح تابستانه نیز طرح کنکور برای پایه دوازدهم برگزار می شود که در این طرح 20 درصد از کتاب درسی تدریس می شود و اگر برنامه های مکمل که امکان اجرایشان در شرایط کرونا با توجه به عدم حضور دانش آموزان فراهم نباشد قطعا از شهریه حذف می شوند.

در حال حاضر بیش از 61 هزار دانش آموز در 871 مدرسه غیر دولتی استان گیلان تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار