رییس بهزیستی ملارد:

 گزارش‌های کودک‌آزاری در اولین فرصت رسیدگی می‌شوند

ملارد(پانا)- تمامی تماسهای دریافتی با شماره ۱۲۳ اورژانس‌اجتماعی بهزیستی شهرستان‌ملارد به ویژه تماس‌های مرتبط با کودک‌آزاری بصورت سریع و دقیق رسیدگی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
 گزارش‌های کودک‌آزاری در اولین فرصت رسیدگی می‌شوند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان‌تهران، داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان‌ملارد ضمن تشریح فعالیت‌های مربوط به اورژانس اجتماعی از جمله رسیدگی به سالمندآزاری، همسرآزاری و دختران‌فراری گفت: اورژانس‌اجتماعی این اداره با فعالیت کارشناس دارای رشته‌های مرتبط از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ از طریق شماره تماس ۱۲۳ آمادگی رسیدگی به گزارش‌های مربوط به آسیبهای اجتماعی از جمله کودک‌آزاری هستند.

او بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ تماس با واحد اورژانس‌اجتماعی این اداره برقرار شده است و ادامه داد، اورژانس‌اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ملارد در شهریور‌ماه سال ۱۳۹۶ شروع بکار کرده و در حال حاضر با فعالیت ۴ کارشناس از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ شب پاسخگوی تماس تلفنی مراجعان هستند.

خادم ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری فوری کارشناسان اورژانس‌اجتماعی پس از مراجع ارباب‌رجوع و برقراری تماس تلفنی گفت: کلیه تماس‌های برقرار شده بلافاصله توسط کارشناسان بررسی و در صورت لزوم بازدید صورت می‌گیرد.

در ادامه آمنه سماوات مسئول اورژانس‌اجتماعی این اداره نیز با بیان اینکه اورژانس‌اجتماعی این تمامی گزارش‌ها را بصورت دقیق تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد پس از ارائه مشاوره توسط کارشناسان بصورت تلفنی و یا حضوری، فرد مورد نظر جهت دریافت خدمات به مراکز مشاوره و یا معاونت‌های تخصصی معرفی خواهد شد.

او افزود: ۲۴۵ گزارش از تماس‌های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در خصوص موارد مربوط به کودک‌آزاری بود که پیگیری‌های کارشناسی بصورت کامل صورت‌گرفته و جدا از این مسئله در تلاش هستیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بتوانیم با آگاه‌سازی خانواده‌ها و افراد توسط متخصصان این آمار را کاهش دهیم که متأسفانه در سال گذشته و در حال‌حاضر با توجه به شیوع بیماری‌کرونا و منع برگزاری جلسات حضوری تعداد بسیار بالایی از این کارگاه‌ها بصورت مجازی و آنلاین تشکیل شده است و در آینده نزدیک با برقراری شرایط طبیعی در خصوص تشکیل جلسات آموزشی اقدام می‌کنیم.

سماوات ضمن بیان وظایف اورژانس در مداخله سریع در آسیب‌های موجود تأکید کرد: طی تماس و یا هرگونه گزارش افراد در خصوص کودک‌آزاری با توجه به آسیب مورد ارزیابی و مشخصه نوع آزار در اسرع وقت طی حکم قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی اقدامات فوری و به موقع در جهت پیشگیری از آسیبهای احتمالی بعدی انجام و در جهت بهبود وضعیت روانی، اجتماعی و جسمانی فرد مورد آزار اقدام صورت می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند موارد مورد آسیب مانند کودک‌آزاری اعم از جسمانی، روانی، جنسی، غفلت و... را از طریق شماره تماس ۱۲۳ با کارشناسان در میان بگذارند.

با توجه به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، کودک‌آزاری از جرائم عمومی بوده و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و هرگونه کودک‌آزاری که موجب آسیب احتمالی جسمی، جنسی و روانی به کودکان شود قابل پیگیری از مراجع قضایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار