درخواست پزشکیان از شورای نگهبان؛ اشکال، عیب و نقص ما را علنا در جامعه بگوید

تهران (پانا) - نماینده تبریز در مجلس تاکید کرد رئیس‌جمهور باید الگو و تبلور همه مردم ایران باشد، برون دادی که الان به وجود آمده است از یک جناح، یک دسته و یک گروه هستند که می‌توانند رقابت کنند نه همه آنانی که جامعه وجود دارند. اگر قرار است گروهی حرف بزند اجازه دهید طرف مقابل هم صحبت کند، اگر قرار است عده‌ای در قدرت باشد اجازه دهید همه در قدرت باشند. ایران برای همه است و برای یک دسته، جناح و گروه نیست، برای اصلاح این موارد به عدالت و اصلاح نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست پزشکیان از شورای نگهبان؛ اشکال، عیب و نقص ما را علنا در جامعه بگوید

به گزارش روابط عمومی مجلس، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود بیان کرد: "گر صید عدم شوی زخود رسته شوی/ ور در صفت خویش روی بسته شوی/ می‌دان که وجود تو حجاب ره تست/ با خود منشین که هر زمان خسته شوی". حضرت علی(ع) در اولین خطبه بعد از رسیدن به خلافت (خطبه شانزدهم) می‌فرمایند گردنم را در مقابل حرف‌ها گرو می‌گذارم اگر انجام ندادم گردنم را بزند. بنده هم گردنم را گرو می‌گذارم. امام و بزرگ ما در قبال حرف‌هایی که می‌زند، گردنشان را گرو می‌گذارند، بنده به تبعیت آن امام بزرگ در مقابل حرف‌هایی که می‌زنم گردنم را گرو می‌گذارم اگر یک غلط بود گردنم را بزنید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره اتفاقاتی که در جریان انتخابات افتاد، عدم احراز صلاحیت برای انتخابات ریاست‌جمهوری و عزیزان به آن دست پیدا کردند باید بگویم اولا از شورای نگهبان تشکر می‌کنم چرا که لطف کرد و بار سنگینی را از دوش ما برداشت اما از آنها خواهش می‌کنم شفاف آنچه که اشکال یا نقصی در کار ما است را علنا در جامعه بگویند و بگویند چه عیب‌هایی داریم. به عنوان یک اصلاح‌طلب براساس اعتقاد به مولا علی(ع) و وصیتی که داشتند هیچ تعصبی بر داشتن از دنیا یا گرفتن از دنیا ندارم، به دنبال دنیا نبودم، نیستم و نخواهم بود. وقتی انسان توانست دنبال دنیا نرود و دنیا چیزی از او گرفت تاسف نخورد جسارت آن را دارد قاطعانه حرفش را بزند، حق بگوید، یار و یاور مظلوم و در مقابل ظالم و ستمکار بایستد. تا آنجایی که خودم را می‌شناسم همیشه یار مظلومین بودم و در جبهه مظلومین زندگی کرده‌ام و هیچ وقت در جبهه قدرتمندان و ظالمان نبوده و نخواهم بود. زندگی این مسائل را شاهد است، بنده نه مطب زده‌انم نه سهمی دارم و هیچ وقت دنبال پول و قدرت و منال نبوده و نخواهم بود اما شورای نگهبان شاخص‌ها را بگویند تا مردم بفهمند گیر کجاست.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن تاکید می‌کند که تمام پیامبران و امام زمان(عج) می‌آیند تا عدالت را در جامعه پیاده کنند و ما برای اینکه عدالت را پیاده کنیم مجبور به اصلاح هستیم. مردم دلیل بر اینکه یک حاکمیت درست است یا نه، هستند اگر مردم ما را نپذیرند ما از صالحین نیستیم. باید بپذیریم که مردم بزرگان ما هستند، نوکران مردم در عمل باشیم و نگویم اگر مردم نیامدند اشکال ندارد. رئیس‌جمهور باید الگو و تبلور همه مردم ایران باشد، برون دادی که الان به وجود آورده‌ایم از یک جناح، یک دسته و یک گروه هستند که می‌توانند رقابت کنند نه همه آنانی که جامعه وجود دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: امیرالمومنین خطاب به مالک می‌گویند مراقب هوای نفس خود باش، بر آنچه که حرام است عمل نکن، در قبال کسانی که دوست دار و کسانی که دوست نداری انصاف را رعایت کن. در جای دیگر حضرت علی(ع) خدا و مردم را در یک طرف می‌گذارد و مالک و قوم و خویش او را طرف دیگر می‌گذارد و گوید اگر بین این دسته انصاف را رعایت نکنی ظلم کردی و اگر ظلم کنی خدا را با خود دشمن کرده‌ای.

وی افزود: در جامعه زندگی می‌کنیم که بی‌عدالتی در سیاست، اقتصاد، قومیت، فرهنگ و هر چه نگاه کنید وجود دارد و این امر انکارناپذیر است، اگر می‌خواهیم این موارد درست شود باید اصلاح کنیم، اگر در کردستان یا بلوچستان به دنیا بیایم، نخبه باشم نخواهم توانست در سیاست جایی پیدا کنم.

پزشکیان با اشاره به شرایط نامطلوب مردم در خوزستان گفت: در حالی که نفت و گاز کشور از خوزستان تامین می‌شود، مردمش آب ندارند و گرفتارند، برای اصلاح این موارد به عدالت و اصلاح نیاز داریم اگر قرار است گروهی حرف بزند اجازه دهید طرف مقابل هم صحبت کند، اگر قرار است عده‌ای در قدرت باشد اجازه دهید همه در قدرت باشند. ایران برای همه است و برای یک دسته، جناح و گروه نیست، مردم پشت سر ما حرف‌های خوبی نمی‌زنند، مقصریم باید رفتار و نگاه‌مان را اصلاح کنیم، این مملکت در خطر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: امام علی(ع) بعد از اینکه به مالک می‌گوید با مردم مهربانی کن ازگناهشان بگذر و مثل انسان با آنها برخورد کن، می‌گوید نگو من امیر هستم، دستور می‌دهم و دیگران باید اطلاعات کنند و غلط کرده‌اند، این ادبیات قلب را سیاه می‌کند، دین را تضعیف می‌کند و تغییر و دگرگونی را نزدیک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار