انهدام باند 7 نفره سارقان خشن شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند 7 نفره سارقان خشن در تهران خبر داد و گفت متهمان علاوه بر تهران در استان‌های فارس و خوزستان مرتکب جرایم مشابه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند 7 نفره سارقان خشن شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا لطفی بیان کرد: فروردین امسال زن جوانی با پلیس تماس گرفت و سرقت مسلحانه از خانه اش توسط ۴ مرد خشن را خبر داد. زن جوان گفت، ساعت ۸ شب ۴ مرد نقابدار در حالی که اسلحه در دست داشتند از دیوار خانه ویلایی ام وارد ساختمان شدند. مردان نقاب‌دار اسلحه هایشان را به سمت من و ۴ عضو دیگر خانواده ام که همگی خانم بودیم گرفته و طلاهایمان را سرقت و پس از تخریب خانه ام از محل متواری شدند.

سرنخ در صحنه سرقت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان اداره یکم این پلیس راهی خانه مال باخته در محدوده دهکده المپیک شدند و در تحقیقات محلی به دست آمد، سارقان با یک خودروی پژو سفید رنگی که پلاک آن مخدوش بود از محل گریخته اند.

وی اشاره به اینکه ماموران موفق شدند سر نخی از متهمان را در صحنه سرقت کشف کنند، ادامه داد: همچنین در بررسی ها مشخص شد یکی از متهمان سارقی حرفه ای است که تاکنون ۶ بار به اتهام سرقت های مسلحانه راهی زندان شده که با شناسایی این سارق، سایر اعضای این باند که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بودند، شناسایی شدند.

سرقت نافرجام
این مقام انتظامی با بیان اینکه در حالی که تیم تحقیق درصدد شناسایی مخفیگاه متهمان در تهران بود با خبر شد، متهمان قصد دارند از خانه ای در محدوده نواب سرقت کنند، گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، محدوده مورد نظر تحت کنترل نامحسوس پلیس در آمد و زمانی که متهمان وارد محل شدند تا نقشه شان را اجرایی کنند آنها در محاصره پلیس قرار گرفتند و در نهایت در یک عملیات موفق، ۵ مرد مسلح بازداشت شدند که در تحقیقات مشخص شد 2 نفر از آنها همان متهمان سرقت مسلحانه خانه ای در دهکده المپیک هستند و 3 عضو دیگر نیز به تازگی به این باند ملحق شده اند.

دستگیری در مرز

این مقام ارشد پلیسی گفت: در ادامه تحقیقات، ماموران مطلع شدند که یکی از متهمان خود را به مرزهای شمال غربی کشور رسانده تا از کشور به صورت قاچاقی فرار کند. ماموران بلافاصله راهی شهر مورد نظر شده و در حالی که متهم با قاچاق بر برای خروج از کشور هماهنگ شده بود، بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه عضو دیگر این باند نیز در عملیاتی دیگری دستگیر شد، گفت: در مخفیگاه متهمان چند قضه سلاح گرم که متهمان برای سرقت های مسلحانه استفاده می کردند، کشف شد.

وی در پایان گفت: در حالی متهمان تنها به یک فقره سرقت در محدوده دهکده المپیک اعتراف کردند که در بررسی های کارآگاهان مشخص شد آنها در استان های فارس و خوزستان نیز به همین شیوه و شگرد مرتکب سرقت مسلحانه شده اند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار