امانی: تربیت تمام ساحتی با تاکید بر جسم و روح سالم مدنظر باشد

تهران (پانا)- شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز با حضور استاندار، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و مدیرکل دستگاه تعلیم وتربیت استان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
امانی: تربیت تمام ساحتی با تاکید بر جسم و روح سالم مدنظر باشد

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، محمود امانی طهرانی در این جلسه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در بیشتر شاخص ها جایگاه خوبی در کشور دارد و در ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی جز 5 استان برتر در کشور می باشد، گفت: آذربایجان شرقی جز استان های برخوردار از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و سبقه علمی و فرهنگی و تاریخی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: این استان به لحاظ چنین برخورداری هایی دغدغه ی کیفیت بخشی شاخص های آموزشی و پرورشی را دارد این کیفیت باید بیشتر شامل رشد و یادگیری دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت های ششگانه آن، تربیت زیستی و بدنی را نیز در کنار تربیت علمی، هنری،دینی، اجتماعی و سیاسی مهم دانسته و تاکید کرد: برنامه ای اتخاذ شود تا در مدرسه های استان تغذیه سالم و صبحانه مقوی در بین دانش آموزان احیا شود.

امانی طهرانی تصریح کرد: اگر نوجوانی سالم رشد کند در آینده هزینه کمتری از نظر شخصی و عمومی خواهد داشت و این موضوع در استان آذربایجان شرقی که نسلی قوی دارد باید تقویت شود.

امانی با توصیه به ورزش روزانه نیم ساعتی، گفت: با چند برنامه ی عینی بخش و آموزش عملی این مهم را در تربیت جسمی و روانی پیاده کنیم.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عدالت آموزشی یعنی نصیب آموزشی برابر برای همه دانش آموزان.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این جلسه با یادآوری اینکه 750هزار نوآموز و دانش اموز در سیستم اموزشی استان حضور دارند، ابراز داشت: در ایام کرونا دو طرح ابتکاری با نام های یاری گران و سنجش گران برگزار شد که طرح دوم برای بررسی سطح دانش اموزان توسط سرگروه های اموزشی و راهبران اموزشی در طول سال تحصیلی انجام گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: کل 39 منطقه استان را چهار اکیپ چهار نفری توسط بازرسان وزارت اموزش و پرورش مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: بازگشایی مدارس بسیار مهم است برای اینکه مشکلی نداشته باشیم از هم اکنون موارد ثبت نام و سنجش بدو ورود دانش اموزان به دبستان و ثبت کتابها و.... در حال انجام است.

پاشایی تاکید کرد: همه فعالیت ها و برنامه های ما متکی به اهداف و زیر نظر سند تحول بنیادین است و اقدامات خوبی در زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال انجام است.

به گفته پاشایی 25بسته تحولی ، طرح اجر به اجر برای مشارکت مدرسه سازی ، طرح کوچ برای چاقی ، طرح بوم برای خلاقیت و مهارت دانش آموزان در حال اجرا شدن است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار داشت: تلاش ما در استان با استفاده همه ظرفیت های درون و برون سازمانی برای اغاز سال تحصیلی پرنشاط و پویا است تا مشکلی نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار