خنیفر مطرح کرد

لزوم پاسخگویی مسئولان برای برگزاری شایسته امتحانات

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست هم اندیشی برگزاری امتحانات بر لزوم پاسخگویی و در دسترس بودن مسئولان و اساتید برای برگزاری شایسته امتحانات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پاسخگویی مسئولان برای برگزاری شایسته امتحانات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری امتحانات پایان نیمسال جاری و نیمسال آینده دانشگاه فرهنگیان، ضمن تقدیر از همکاران حوزه های مختلف برای برگزاری شایسته امتحانات، با دعوت اساتید، دانشجو معلمان و همکاران دانشگاه به مشارکت پرشور در انتخابات پیش رو، ابراز امیدواری کرد: همگان با حضور پرشور و آنگونه که زیبنده میهن اسلامی، نام ایرانی اسلامی، امامین انقلاب و خانواده شهدا، ایثارگان و جانبازان است باردیگر نشان دهند که نسبت به میهن، آینده کشور، فرزندان، آینده سازان و کیفی شدن اوضاع حساس هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری امتحانات به صورت دقیق، منظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی، آن را بسیار حساس و تضمین اعتبار دانشگاه دانست.

خنیفر با اشاره بر لزوم آمادگی برای تمهید مقدمات فضای فیزیکی و مجازی و الزامات سخت افزاری، نرم افزاری متناسب امتحانات، حضور حداکثری همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه به منظور کنترل شرایط، پاسخگویی، توجیه دانشجویان، و اطلاع رسانی جامع را ضروری برشمرد و گفت: حضور و در دسترس بودن مسئولان امتحانات ضمن پیشگیری از بروز چالش برای دانشجویان و پاسخگویی به ابهامات و سوالات آنان، در سلاست و سلامت برگزاری آزمون کمک کننده است.

وی با بیان اهمیت درک شرایط دانشجو در عدم دسترسی به آموزش های الکترونیکی و یا اینترنت و همچنین برخی بهانه هایی در این خصوص، خاطر نشان کرد: باید بدانیم در عین دقت، صراحت و زمان بندی در برگزاری آزمون، دانشجو مداری هم داشته باشد.

این مقام مسئول، ضمن توصیه به برگزاری امتحان به صورت تشریحی و سنجش قدرت تجزیه و تحلیل به جای سوالات تستی، خاطر نشان کرد: اساتید باید تلاش کنند تا نمرات بیشتر برمبنای ارزشیابی مستمر در طول ترم و به همراه ارزشیابی پایانی الکترونیکی انجام شود.

وی همچنین حضور فعال مدیران گروه در پردیس ها و مراکز در زمان امتحان و نظارت بر آن، اطلاع رسانی پیش از شروع امتحانات به روش های متنوع ازجمله سایت خبری، گروه های مجازی، شورای صنفی، برگزاری جلسات توجیهی با عوامل اجرایی و اعضای هیات علمی در راستای برگزاری شایسته امتحانات را مهم برشمرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، بر توجه به موارد غیر قابل پیش بینی ازجمله قطع برق، قطع اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت اشاره و بر تمهیدات لازم در این خصوص و همچنین طراحی سازوکاری ویژه برای تجدید امتحان برای افراد بازمانده به منظور پشتیبانی و جبران تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی برای برگزاری نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401 از اکنون به صورت آموزش ترکیبی را مهم بشمار آورد و افزود: سال 1400-1401 گام بلندی است و باید برای ایجاد زیر ساخت و لوازم برای انجام آموزش ها به صورت ترکیبی تمهیدات لازم دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار