بازیهای افزایش هوش برای کودکان دهه‌۹۰

جوادآباد(پانا)-دغدغه بیشتر والدین از کودکی تا نوجوانی فرزندان شان این است که چه اقداماتی باعث می شود تا فرزندان باهوش‌تری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بازیهای افزایش هوش برای کودکان دهه‌۹۰

آمنه‌ قدبیگی، مشاور مدرسه‌ هانیه‌ سماعی آموزش و پرورش جوادآباد، در گفت و گو با پانا درباره افزایش‌ هوش‌کودکان دهه‌۹۰ گفت: «بازی بهترین ابزار برای کودکان است حتی برای وارد شدن به دنیای قشنگ آنها هم می‌توان از بازی استفاده کرد.»

او افزود: «کودکان هنگام بازی‌ کردن، از تمام زوایای پنهان‌ ذهنی خود حرف می‌زنند. بازی باعث تقویت هوش، رشد استعدادها و توانمندی‌های کودکان می‌شود، پس در انتخاب نوع بازی کودکان، والدین بایستی توجه و دقت لازم را داشته باشند و بازی‌های مناسب فرهنگ و جامعه‌ را انتخاب کنند و حتی برای لذت‌بردن کودکان از این بازی‌ها با آنها هم‌بازی شوند.»

قدبیگی بیان کرد: «بازی‌های افزایش‌ هوش برای کودکان قطعا می‌تواند مهم و اثرگذار باشد و زمینه تقویت‌هوش و توانایی و استعدادو... کودکان را بالا ببرد. اما می‌توان گفت با پیشرفت‌علم و تکنولوژی ،نوع بازی‌ها و اسباب بازی‌های کودکان تغییر پیدا کرده است و باید اذعان کرد که کودکان این دوره بسیار بسیار باهوش و از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند، پس باید با شناخت زمینه‌های توانایی و استعداد کودکان، آنها را به سمت بازی‌های مناسب سن و هوش آنها سوق دهیم.

خبرنگار‌ دانش‌آموز : معصومه‌عرب‌شهرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار