گلایه‌مندی مردم از وضعیت پخت نان و مسائل مربوط به نانوایی‌ها

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر گفت نظارت مناسبی از فعالیت نانوایی‌ها و کمیت و کیفیت نان توسط دستگاه‌های ذیربط در شهرستان اسلامشهرصورت نمی‌گیرد که پذیرفتنی نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۸۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
گلایه‌مندی مردم از وضعیت پخت نان و مسائل مربوط به نانوایی‌ها

مسعود مرسلپور،فرماندار اسلامشهر در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان در سخنانی اظهار کرد: تشدید نظارت‌ها و تکمیل مستمر فرم ارزیابی از نانوایی‌ها و برخورد قانونی و بدون تبعیض با نانوایی‌های متخلف باید در دستور کار اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و سایر ادارات نظارتی همچون صمت، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و... قرار گیرد.

او با اشاره به خرید و فروش غیرمجاز آرد در برخی نانوایی‌ها گفت: باید سهمیه آرد دریافتی هر یک از نانوایی‌ها و پخت نان صورت گرفته در آن واحد به طور مداوم و سرزده مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار اسلامشهر ضمن انتقاد از توزیع نان طبخ شده در نانوایی‌های اسلامشهر در سوپر مارکت‌ها و در سایر شهرستان‌ها، افزود: سهمیه آرد اختصاص یافته به اسلامشهر باید در این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد و در این زمینه نیز اتحادیه مربوطه با همکاری پلیس امنیت باید نظارت جدی‌تری بر فعالیت نانوایی‌ها داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به انتقادات برخی از نانوایان از کیفیت آرد سهمیه‌ای شهرستان و تاثیر آن بر کیفیت نان بیان کرد: پیگیری‌های لازم در این خصوص از طریق سازمان غله و سایر مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد. با این حال باید اتحادیه نانوایان برنامه‌ریزی مناسبی جهت ارائه آموزش به تمامی افراد شاغل در نانوایی‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشد.

مرسلپور با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات نانوایی‌ها اجاره دادن واحد نانوایی توسط فرد دارای پروانه فعالیت است، افزود: افرادی که بیش از دو سال از اجاره واحد نانوایی شان به فرد دیگری گذشته باشد پروانه فعالیت‌شان لغو خواهد شد، اتحادیه نانوایان دو ماه فرصت دارد نانوایی‌های اجاره داده شده را شناسایی و تعیین تکلیف کند.

او با اشاره به عدم صدور مجوز جدید نانوایی در 9 ماه گذشته در شهرستان تصریح کرد: علاوه بر شرایط و ضوابط عمومی فعلی، از این پس صدور مجوز برای واحدهای نانوایی جدید در شهرستان، منوط به داشتن گواهینامه آموزشی از مراکز مورد تایید فنی و حرفه‌ای برای شغل نانوایی و همچنین ده سال سابقه کار در نانوایی‌های دیگر خواهد بود.

خبرنگار:زهرا سهرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار