در دیدار وزیر اقتصاد ایران با وزیر مالیه عراق؛

زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های عراق به ایران بررسی شد

تهران (پانا) - امروز (شنبه) در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با وزیر مالیه عراق و هیأت همراه، مذاکره‌هایی درباره زمان‌بندی و چگونگی بازپرداخت بدهی‌های طرف عراقی به ایران انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های عراق به ایران بررسی شد

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این دیدار که ظهر امروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، طرفین درباره نهایی کردن یک جدول زمانی شامل روش‌های بازپرداخت و پرداخت بدهی‌های طرف عراقی به جمهوری اسلامی ایران مذاکره کردند.

برپایه این گزارش، در این دیدار گزارش همکاری‌های طرفین در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله گمرک، بانک، بیمه و سرمایه‌گذاری توسط هیات‌های حاضر در نشست ارائه و جوانب مختلف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو پیش از ظهر امروز درباره بدهی‌های عراق به ایران اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر مجوزهای لازم برای صدور حواله ۱۲۵ میلیون دلاری از منابع پولی ایران از بانک تجارت عراق به بانک سوییسی برای تامین ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس (سبد واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) اخذ شد.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود تا پایان هفته ترتیب اداری این کار انجام گرفته و به‌زودی این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار