طرح جدید مجلس: 3 سال ممنوع‌الخروجی مدیران پس از اتمام مسئولیت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون قضایی مجلس خبر داد براساس طرح مجلس مسئولان تا سه سال پس از اتمام مسئولیت حق مسافرت به خارج از کشور را ندارند و در صورت ضرورت، خروج باید با هماهنگی‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح جدید مجلس: 3 سال ممنوع‌الخروجی مدیران پس از اتمام مسئولیت

به گزارش روابط عمومی مجلس، حسینعلی حاجی دلیگانی درباره طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، گفت: براساس قانون نظارت بر اموال مسئولان که مسئولیت نظارتی آن بر عهده رئیس قوه قضائیه است مدتی پیش نامه‌ای را تهیه و آماده کردیم و نمایندگان در قالب طرحی به این موضوع ورود کردند تا برای صیانت از نظام و بیت‌المال، مسئولان تا سه سال پس از اتمام مسئولیت حق مسافرت به خارج از کشور را نداشته باشند و در صورت ضرورت هم خروج باید با هماهنگی‌ها باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: برای بسیاری از کارکنان نیروهای مسلح هم چنین شرایطی وجود دارد و برای مسئولی که اختیارات و جایگاه بالاتری در کشور دارد این طرح می‌تواند در جهت شفافیت کمک کند تا مشکلات ناشی از عدم حضورشان در کشور کاهش یابد.

وی یادآور شد: در این رابطه اگر مسئولی قصد سفر به خارج از کشور را داشت باید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در جریان سفر و زمان خروج و بازگشت قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار