شهریور؛ نشست روسای مجالس به میزبانی وین برگزار می‌شود

تهران (پانا) - با تصمیم مجازی شورای حکام IPU اجلاس حضوری روسای مجالس و نشست زنان شهریور به میزبانی وین اتریش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شهریور؛ نشست روسای مجالس به میزبانی وین برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، نشست شورای حکام کشورهای عضو اجلاس بین‌المجالس جهانی IPU به صورت مجازی و با حضور هیأت‌های پارلمانی کشورهای عضو از سراسر دنیا در دو روز برگزار شد.

در این اجلاس دوآرته پاچکو رئیس جدید IPU در گزارشی از عملکرد 6 ماهه خود اظهار داشت: در این 6 ماهه 61 نشست مجازی و 6 دیدار رسمی در سطح هیأت‌های پارلمانی و دبیران کل با هدف تقویت دیپلماسی پارلمانی برای تصمیم‌سازی جهانی در راستای مبارزه با تروریسم، فعال شدن جوانان و مشارکت آنها در پارلمان‌ها، نقش پارلمان‌ها در مبارزه با گسترش تسلیحات اتمی، مبارزه با خشونت و توسعه پایدار برگزار شد.

در این نشست که با حضور احمد نادری رئیس گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی، الهام آزاد عضو مجمع نمایندگان زن اتحادیه بین‌المجالس جهانی، مجتبی رضاخواه دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، آیین‌نامه ویژه جلسات مجازی، گزارش چشم‌انداز و گزارش سالانه عملکرد Ipu و انتخابات کمیته اجرایی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین اعضای کمیته مالی شورای حکام نتایج مالی سال 2020 را به اعضا گزارش دادند و کمیته‌های حقوق بشر، زنان، جوانان، خاورمیانه، ترویج، گروه مشاوران عالی مقابله با تروریست و افراط‌گرایی نیز دستور کارهای خود را به تصویب اعضا رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار