ساکی خبر داد

4 توصیه‎‌ مهم مرکز سنجش در حوزه‌های امتحانی

تهران (پانا)‌ - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت پیشگیری از ترددهای غیر ضروری در حوزه‌های امتحانی، فاصله گذاری استاندارد صندلی دانش‌آموزان به فاصله بیش از ۲ متر، تهویه مناسب و استفاده مکرر از مواد ضدعفونی، چهار توصیه مهم  مرکز سنجش به حوزه‌های امتحانی است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
4 توصیه‎‌ مهم مرکز سنجش در حوزه‌های امتحانی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز خسرو ساکی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی، اظهار کرد: پیشگیری از تردد های غیر ضروری، فاصله گذاری صندلی استاندارددانش آموزان به فاصله بیش از ۲متر و تهویه مناسب و استفاده از مواد ضدعفونی و ... از جمله موارد مهم است که باید در حوزه های امتحانات نهایی و همچنین پایه نهم، به جدیت به آن پرداخته شود.

وی قطع برق را یکی از چالش های جدید حوزه های امتحانی برشمرد و تصریح کرد؛ بخشنامه ای با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سؤالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی، به استان ها ارسال شده است.

ساکی اضافه کرد: ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها، باید نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سؤالات» به مدارس اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساختار سؤالات ما به گونه ای است که اغلب دانش آموزان قادر به پاسخگویی به آن هستند، البته آسانی و دشواری سؤالات نسبی بوده و طراحی سؤالات به گونه ای است که افت درصد قبولی، نخواهیم شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ادامه داد: نسبت به سال های گذشته تغییر محسوسی در آمار غایبان نداریم و این نشان از حساسیت خانواده نسبت به سرنوشت فرزندانشان است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت اظهار کرد: تمهید مقدمات برگزاری المپیادهای علمی، موضوعی است که مدیران کل آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار