یادمان ملی سرباز وطن تا پایان این دوره از مدیریت شهری به بهره برداری می رسد

تهران (پانا) - به گفته شهردار تهران یادمان ملی سرباز وطن در بلند ترین نقطه تپه‌های عباس آباد و مشرف به کل تپه ها و اتوبان همت تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یادمان ملی سرباز وطن تا پایان این دوره از مدیریت شهری به بهره برداری می رسد

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه آیین کلنگ زنی یادمان ملی سرباز وطن در جمع خبرنگاران گفت: پیرو مصوبه شورا و برنامه شهرداری تهران بر روی تپه های عباس آباد بر اساس فراخوان و مسابقه ای که انجام شده بود، طرح برگزیده را با عنوان نماد سرباز وطن کلنگ زدیم.

او افزود: این نماد به یاد شهید سلیمانی و عنوانی که خود ایشان انتخاب کردند و به یاد همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس و در سالگرد فتح خرمشهر در بلند ترین نقطه تپه های عباس آباد که مشرف به کل تپه ها و اتوبان همت است، کلنگ زنی شد.

سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز ضمن تشکر از شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: ساخت این نماد کار بزرگی است که موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تکمیل می کند. همچنین تقارن آن با موزه حاج قاسم سلیمانی و در دید مردم تهران قرار گرفتن آن به واسطه ارتفاعی که دارد و از اتوبان های اطراف دیده می شود. نیز بر ارزش کار افزوده است.

او افزود: این نماد یکی از مرتفع ترین بناهای تهران است و در کنار آن نیز پرچم بلند جمهموری اسلامی به اهتزاز درآمده و در مجموع ابتکار خوبی بود که ما نیز استقبال کردیم. همچنین مردم نیز مشتاق بودند و به همین دلیل مورد بازدید آنها نیز قرار می گیرد.

محمد حسین حجازی حجازی، مدیرعامل شرکت اراضی عباس آباد نیز در جمع خبرنگاران گفت: همت اراضی عباس آباد و حمایت های شهردار تهران و سردار کارگر باعث شد که به زودی در محدوده باغ موزه دفاع مقدس در تپه های عباس آباد این نماد احداث و نصب شود و امیدواریم که این یادمان ۹۰ متری تا شهریور ۱۴۰۰ به نتیجه برسد. نمادی که یک اثر ملی جذاب و فاخر از نگاه معماری است و توسط جوانان و نخبگان کشور انجام شده است و به یادگار در شهر و کشور ما می ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار