رئیس دفتر فدراسیون صلیب سرخجهانی در زنجان:

وظیفه‌ی مهم فدراسیون صلیب سرخ جهانی حمایت از هلال احمر است

زنجان (پانا) - عطا دورانی رئیس دفتر فدراسیون صلیب سرخ جهانی در ایران به همراه حسن اسفندیار مدیر کل عملیات و کمک های بشردوستانه از جمعیت هلال احمر استان زنجان بازدید نمود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه‌ی مهم فدراسیون  صلیب سرخ جهانی حمایت از هلال احمر است

عطا دورانی رئیس دفتر فدراسیون صلیب سرخ جهانی در ایران در این جلسه در خصوص فعالیت فدراسیون در ایران گفت: هدف اصلی این فدراسیون حمایت از اعضای فدراسیون، یعنی همان جمعیت هلال احمر است. این فدراسیون تا سال 2009 درایران، تهران، فعال بوده است. سپس این دفتر در تهران تعطیل و در بیروت ادامه‌ی فعالیت داشت. این دفتر مجددا با درخواست جمعیت هلال احمر در تهران فعال شد.

دورانی افزود: یکی از مهمترین وظایف هلال احمر کمک رسانی به مصدومین و آسیب‌دیدگان در موقع حوادث و سوانح است. وظیفه‌ی مهم فدراسیون نیز حمایت از هلال احمر در صورت بروز اینگونه مشکلات است. سامانه‌های هلال احمر در سال‌های اخیر کمک‌های زیادی را از فدراسیون دریافت نموده‌اند. فدراسیون در جریان اجرای فعالیت‌های خود در سطح بین‌المللی و کشوری در جهت حذف تحریم‌ها و مشکلات از هلال احمر ایران و جهان و کمک‌های بشردوستانه تلاش می‌نماید.

دورانی در ادامه گفت: فعالیت‌های دیگر فدراسیون در جهت رفع تحریم‌ها و مشکلات از بانک‌ها، تأمین منابع مالی، دارویی حمایتی، ارتقا کمک‌های داوطلبانه و افزایش ظرفیت و بهتر شدن شرایط برای جمعیت هلال احمر است.

دورانی در خصوص تعامل جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ تصریح کرد: به طور کلی ۱۹۲ جمعیت همچون هلال احمر و صلیب سرخ مشغول فعالیت در قالب شبکه‌ها در کشورهای مختلف هستند و تعامل گسترده‌ای با هم دیگر دارند. این سازمان‌ها با فدراسیون جهانی هم تعامل دارند.

رئیس دفتر فدراسیون صلیب سرخ افزود: کمک‌های دریافتی بیشتر فنی، مالی، آموزش نیروها، انتشار آگهی و امداد می‌باشد که بیشتر در هنگام وقوع سیل و زلزله‌های مختلف در سالهای گذشته کاملا قابل مشاهده بوده است.

تأمین آشیانه‌ی بالگرد و تأمین اعتبار آن در زنجان و شمال غرب کشور از طریق جمعیت کشوری و فدراسیون و تربیت مربی‌های آموزشی جمعیت‌هلال برای خانه‌های خدمت که در سراسر استان در حال اجرا و مشغول فعالیت هستند، از نتایج این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار