خنیفر: استمرار نظارت بر فرآیند آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان ضروری است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، بر استمرار نظارت بر فرآیند آموزش‌های دانشگاه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: استمرار نظارت بر فرآیند آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان ضروری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در هفتمین نشست شورای تخصصی نظارت دانشگاه، با اشاره به پذیرش 1 هزار و 292 نفر دانشجو معلم برخوردار از رتبه زیر هزار در دانشگاه توجه بیش از پیش به کیفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان را طی سال های اخیر از اهم موارد برشمرد و گفت: باید بتوانیم با پرورش دانشجو معلمانی کارآمد و مفید 30 سال آتی آموزش و پرورش کشور را به دست این افراد تضمین نماییم.

خنیفر، امنیت، بهداشت، خوراک و پوشاک و آموزش عمومی را از جمله اولویت های مهم کشورها بعد از سال 1945 اعلام کرد و گفت: قطعا با در اختیار بودن این امکانات زمینه پیشرفت کشورها نیز مهیا می شود.

وی، همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تامین و جذب اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را به نسبت دانشجو معلم این دانشگاه لازم و ضروری خواند و گفت: بهره مندی به موقع از اعضای هیات علمی، ارتقای کیفیت آموزش و همچنین تقویت دانشگاه فرهنگیان برای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت کشور را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر استمرار نظارت در فرآیند آموزش های دانشگاه تصریح کرد: حرکت به سمت شیوه های نوین کنترل و به گزینی الزامی است. نظام آموزش ما باید در سبد دولت دارای اولویت نخست باشد.

این مقام مسئول، در ادامه از آینده پژوهی سخن گفت و افزود: در آینده پژوهی، ما منتظر زمان نیستیم، چرا که خود ما زمان ساز هستیم. آینده چیزی است که ساخته می شود و سازنده آن بشر است. برای ساخت آینده ای درست هم نیازمند اطلاعات، درایت و جرات هستیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با تعاریفی متعدد از مدیریت طی زمان های گذشته تا به امروز، مدیریت را توانایی اداره شرایط متناقض در عصر تغییر اعلام کرد و گفت: توانایی و تمایل دو عامل مهم پیش برنده در عصر تغییر است. با ایجاد میل در فرد شاهد تعظیم محالات خواهیم بود.

خنیفر، با اشاره به تغییر نظام آموزشی بعد از سال 1960 با تاکید بر نظام صلاحیت حرفه ای اظهار داشت: توجه بیش از پیش به تربیت معلم، حرمت و حقوق معلم حقیقتی انکارناپذیر است.

وی، مجهز شدن مدارس کشور به وسایل آموزشی را از اهم موارد برشمرد و افزود: فعالیت در این خصوص علاوه بر افزایش سرعت و پایداری یادگیری در دانش آموز به روز بودن معلم و علاقمندی وی به امر آموزش را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان نظارت را عامل مهم ریل گذاری و تعیین کننده نقشه راه آینده دانشگاه معرفی و خاطر نشان کرد: گزارش های تنظیم شده در معاونت نظارت فعالیتی مهم در راستای کمک به اتخاذ تصمیم گیری های دانشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار