وزیر علوم از مجلس 2 کارت زرد گرفت
تهران (پانا) - نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دلیل تضعیف و ناکارآمدی موسسات آموزش عالی و دانشگاهها و عدم استفاده از سرمایه اعضای هیات علمی قانع نشدند.
در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح سوال روح الله عباسپور، نماینده بوئین زهرا و آوج از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد که نماینده سوال کننده از پاسخهای وزیر علوم به سوال خود درباره علت تضعیف و ناکارآمدی موسسات آموزشی و دانشگاهها در غیر از مراکز استانها قانع نشد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام عدم قانع شدن عباس پور از سخنان وزیر علوم، خطاب به غلامی، گفت: به صورت شفاهی و کتبی درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی و موسسات با شما صحبت کرده بودم و قرار بود این ساماندهی با مشورت صورت گیرد که انجام نشده است.
براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی پس از عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخهای وزیر، توضیحات غلامی را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس با ۵۲ رأی موافق، ۱۵۳ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در صحن علنی از توضیحات وزیر قانع نشدند و در نتیجه به وی کارت زرد دادند.
احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح سوال روح الله عباس پور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در اجرای ماده ۲۰۷ آییننامه داخلی مجلس سوال نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در خصوص اینکه چرا مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ و اینکه چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمینی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استانها تضعیف و ناکارآمد شده به طوری که این موضوع موجب کاهش و افت فعالیتهای علمی و تحصیلی شده است، در جلسه رسمی روز ۲۴ آذرماه سال ۹۹ این کمیسیون با حضور ۱۶ عضو کمیسیون آموزش و نماینده سوال کننده و وزیر علوم مطرح و بررسی شد.
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری پس از استماع اظهارات طرفین و عدم اقناع نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر علوم، قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند ۳ ماده ۲۰۷ آییننامه داخلی مجلس گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال شد.
نمایندگان همچنین در ادامه در جریان بررسی سوال سیدمصطفی آقامیرسلیم و ۹ نفر از نمایندگان از منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات درخصوص اینکه از سرمایه عظیم علمی متشکل از هشتاد هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مشکلات کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است از توضیحات وزیر با ۷۵ رأی موافق۱۲۷ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در صحن قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
احمدحسین فلاحی در تشریح گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آییننامه داخلی مجلس، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ ۲۴/ ۹/ ۱۳۹۹ کمیسیون با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤالکننده و وزیر مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می شود.
ارسال دیدگاه