«مذاکرات وین» در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی می‌رود/سه‌شنبه؛ هیات رئیسه کمیسیون آیین‌نامه داخلی برای سال دوم انتخاب می‌شود/بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن سوال از وزیر در کمیسیون امور داخلی

تهران (پانا) - برنامه کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون اصل 90، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس برای هفته پیش رو اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«مذاکرات وین» در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

براساس دستور کار اعلامی از سوی مجلس، در روز سه شنبه گزارشی از عملکرد کمیسیون آیین‌نامه داخلی در سال اول دوره یازدهم ارائه و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین در این جلسه اعضای هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب می‌شود.

در روز چهارشنبه نیز رسیدگی به طرح‌های اصلاح آیین‌نامه داخلی با حضور یکی از طراحان و کارشناس مرکز پژوهش‌ها و سایرین در دستور کار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس قرار دارد.

کمیسیون اصل نود

کمیسیون اصل نود در صبح روز دوشنبه (۳ خردادماه) میزبان رییس سازمان تامین اجتماعی خواهد بود تا به مسائلی در این حوزه بپردازد.

اعضای این کمیسیون همچنین عصر همان روز میزبان رییس سازمان امور مالیاتی کشور، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگانی از دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس خواهند بود.

روز سه‌شنبه (۴ خردادماه) نیز رییس سازمان تعزیرات حکومتی به این کمیسیون می‌رود تا به مسائلی در این حوزه پرداخته شود.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در هفته آتی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات، شوراها، شهرداری‌ها و احزاب را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در هفته نخست خرداد 1400 جلساتی را برگزار خواهد کرد، بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعاده شده از شورای نگهبان از جمله دستور کارهایی است که روز یکشنبه دوم خرداد با حضور نماینده شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های اجرایی ذی ربط بررسی خواهد شد.

این کمیسیون تخصصی مجلس طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن سوال از وزیر را نیز با حضور نمایندگان طراح و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط بررسی و در ادامه جلسه روز یکشنبه اعضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کرمانشاه را انتخاب خواهند کرد.

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها روز دوشنبه سوم خرداد ماه نیز به پیشنهادات طرح اصلاح موادی از قانون وظایف، تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی کشور را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان شهردارها و دهیاری‌ها، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری بررسی خواهد شد.

اعضای این کمیسیون تخصصی مجلس یازدهم روز سه‌شنبه چهارم خردادماه طرح فهرست قوانین واحکام نامعتبر در حوزه انتخابات، طرح فهرست قوانین واحکام نامعتبر در حوزه شوراها، شهرداری‌ها و طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین بررسی خواهند کرد.

کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس روز یکشنبه (دوم خرداد) گزارش رییس کمیته هسته‌ای را استماع کرده و سپس به بررسی آخرین روند مذاکرات وین با حضور مسئولان ذیربط می‌پردازند.

در ادامه این روز اعضا به بررسی و تصویب نگاشت نهادی کمیسیون برای اجلاسیه دوم می‌پردازند.

در روز سه‌شنبه (چهارم خرداد) وزیر اطلاعات در کمیسیون حاضر می‌شود تا به سوال تعدادی از نمایندگان از جمله حسین حق وردی نماینده شهریار به همراه ۴۵ نماینده دیگر، روح الله ایزدخواه نماینده تهران به همراه ۴۶ نفر، سیدعلی موسوی نماینده ملکان، سیدمحمود نبویان نماینده تهران به همراه ۵۲ نماینده دیگر، علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۲۲ نماینده، علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۳۲ نماینده، ولی اسماعیلی نماینده گرمی و علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۳۱ نماینده دیگر، پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار