وزیر راه و شهرسازی: طرح بازآفرینی شهری کیفیت زندگی مردم را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - به گفته وزیر راه و شهرسازی طرح بازآفرینی شهری در حدود یکهزار و ۷۰۰ محله در استان‌های مختلف کشور در دستور کار قرار دارد که به کیفیت بخشی زندگی مردم منجر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی:  طرح بازآفرینی شهری کیفیت زندگی مردم را افزایش می‌دهد

محمد اسلامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: طرح بازآفرینی با هدف کیفیت بخشی به زندگی مردم و جلوگیری از کاهش جمعیت ساکن در محله‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و در این راه با تشویق مردم و تسهیل فرایندها در جهت جلب مشارکت آنها تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این محله‌ها با تجمیع زمین‌های کوچک و از طریق مجتمع سازی با کیفیت بالا به نوسازی می‌پردازیم، اظهار داشت: همچنین در زمین‌هایی که خودمان داریم مکان‌هایی مانند کتابخانه، فرهنگسرا، مسجد و خانه بهداشت احداث می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساده سازی و روان سازی ساخت مسکن در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: لازم است که مسوولان استان‌ها در این راه همراهی کنند و با یکپارچگی در اجرای برنامه‌ها، نوسازی مناطق فرسوده محقق شود.

وی درباره اعتبارات اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، توضیح داد: سهمی از صندوق توسعه ملی معادل یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال فراگیر روستایی بود که سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد.

اسلامی اضافه کرد: تسهیلات بانکی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و وام سازنده برای هر واحد مسکونی سه برابر شد و به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

وی تاکید کرد: این اقدامات گام‌هایی در جهت محقق شدن رونق تولید مسکن و جلوگیری از گسترش بافت های فرسوده شهری است.

بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهاست به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

مرحله نخست طرح بازآفرینی شهری محله همت‌آباد در کلانشهر اصفهان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

طرح همت‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های بازآفرینی در کلانشهر اصفهان و مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که با حمایت مردم در حال اجراست و نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت ۲۴ واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتتاح مرحله نخست مسکن محله همت آباد و مراسم آغاز مرحله دوم این طرح، افتتاح باند دوم مبارکه - بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی و افتتاح تقاطع غیر همسطح مسکن مهر نایین، ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان به اردستان (چهارخطه) و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان از برنامه های یک روزه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان است.

دیگر برنامه های امروز سفر محمد اسلامی به اصفهان، بازدید از طرح‌های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی و احداث محور نایین - طبس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار