پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، با ثبت در تقویم فرهنگی، قامت ملی به خود گرفت

تبریز (پانا) - رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، با ثبت در تقویم فرهنگی، قامت ملی به خود گرفت.

کد مطلب: ۱۱۸۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، با ثبت در تقویم فرهنگی، قامت ملی به خود گرفت

به گزارش شهریار، بابک دانش پناه، رئیس این سازمان در خصوص برگزاری پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز گفت: مفتخریم که این دوره از جایزه ملی کتاب سال تبریز پس از چند سال توقف با استقبال اهالی قلم همراه بوده و با موفقیت به سرانجام رسیده است.
وی اظهار کرد: خدا را شاکریم که پس از چند سال وقفه، شاهد احیای جایزه ملی کتاب سال تبریز هستیم. برنامه‌ای که بی‌شک، مهم‌ترین میراث و سرمایه فرهنگی تبریز است. سرمایه‌ای که از دوره‌های پیشین مدیریت فرهنگی در شهرداری تبریز، در حافظه اصحاب فرهنگ و قلم ثبت شده است.
وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، طبیعی بود که برنامه‌های تجمعی سازمان، بسیار محدود باشد. از این رو، مسیر کلی برنامه‌های اجرایی را به سمت و سوی کتاب سوق دادیم و سعی کردیم از این موهبت ارزشمند برای تشویق شهروندان به حضور در خانه، بهره بگیریم. برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی «در خانه بخوانیم» در هشت نوبت، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب در فضای وبینار و راه‌اندازی ایستگاه‌های کتاب، از جمله برنامه‌های سازمان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: در این میان، احیای جایزه کتاب سال را به عنوان گل سرسبد این برنامه‌ها هدف‌گذاری کردیم و سعی کردیم نشان پرافتخار این برنامه را بار دیگر در سپهر فرهنگی شهرمان نمایان کنیم. با این حال، پنجمین دوره این جایزه، با تفاوت‌های ماهیتی نسبت به دوره‌های پیشین برگزار شد.
دانش پناه با اشاره به تفاوت‌های موجود در برگزاری پنجمین جایزه کتاب سال با دوره‌های قبلی این رویداد خاطرنشان کرد: نخست اینکه پنجمین جایزه کتاب سال تبریز، قامت ملی به خود گرفت به طوری که پس از ارسال فراخوان به نهادها و مراکز فرهنگی سطح کشور، امروز شاهد حضور برگزیدگان از استان‌های مختلف در جمع‌مان هستیم.
وی افزود: همچنین برای نخستین بار با پیگیری‌های مداوم، این رویداد در تقویم رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده که این امر، به وجهه ملی و علمی جشنواره، قوت بخشیده است. این برنامه در کنار سایر برنامه‌های کتاب‌محورِ شهر و شهرداری، مهم‌ترین سرمایه شهر تبریز برای کسب عنوان پرافتخار «پایتخت کتاب ایران» خواهد بود. در این راستا، نیاز مبرم به همراهی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی داریم و امیدواریم با یک همدلی مثال‌زدنی، نام تبریز را در عرصه ملی کتاب، به شانیت و حقانیتِ شایسته و بایسته خود برسانیم.
در پایان لازم می‌دانم از همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، مدیران فرهیخته بخش‌های مختلف، اعضای شورای سیاست‌گذاری، اعضای هیئت‌علمی و تیم ارزیابی و داوری این جشنواره صمیمانه قدردانی کنم.

پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز با همراهی فعالان فرهنگی، اهالی قلم، ناشران و اصحاب رسانه، فرصتی برای معرفی آثار منتشر شده در زمینه های متنوع حرفه ای بود و در اردیبهشت ماه کتاب تبریز به خانه اختتام رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار