برگزاری اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌‌آموزان

زنجان (پانا) - مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن تجلی آموزش و پرورش استان زنجان همزمان با وزارت آموزش و پرورش به صورت وبینار کشوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌‌آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان، مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان به صورت وبینار کشوری با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل ورزش و جوانان استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن تجلی آموزش و پرورش استان زنجان همزمان با مراسم وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزارشد، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه با اجرای این طرح یک چرخش تحولی در تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش به وجود آمده است اظهار کرد: نگاه ما همگانی و عمومی بودن خدمات حوزه تربیت بدنی و سلامت است ارتقای سواد حرکتی و ترویج سبک زندگی سالم و تمرکز بر رویکرد تربیت‌ بدنی، اعمال یک مدیریت تغییر در گستره نظام تعلیم و تربیت با این چرخش تغییر پیدا کرد و یک نظام یکپارچه در گستره تعلیم و تربیت به وجود آمد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت استان در خصوص دانش آموزان در طرح کوچ اعلام کرد و گفت: در این طرح 175304 دانش آموز در مناطق 14 گانه استان مورد سنجش قرار گرفته است؛ که 92.78 درصد دانش آموزان را در بر می گیرد.

ذبیح اله تاراسی افزود: در سنجش اولیه 4.46 درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر و 28.51درصد در دامنه اضافه وزن و چاقی قرار داشتند و 66.99 درصد نیز جزو دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند که در سنجش ثانویه حدودا 3درصد از دانش آموزان تحت پوشش به تغییرات bmi دست یافته بودند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت استان آموزش و پرورش وضعیت مناطق را در این شاخص‌ها اعلام و تصریح کرد: در دامنه لاغر و خیلی لاغر دانش‌آموزان افشار، بزینه رود و ایجرود در دامنه اضافه وزن و چاقی مناطق ناحیه دو زنجان و طارم و ابهر قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار