برگزاری دوره آنلاین اختلال یادگیری، ویژه آموزگاران پایه سوم منطقه ۳

تهران (پانا) - یک روانشناس کودک، در کارگاه اختلال یادگیری، ضمن اشاره به شایع‌ترین انواع اختلالات یادگیری، دقت به مراحل طبیعی رشد کودکان پیش از ورود به دبستان را برای تشخیص اختلالات یادگیری بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آنلاین  اختلال یادگیری، ویژه آموزگاران پایه سوم منطقه ۳

کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی در راستای تحقق اهداف برنامه سالانه منطقه به منظور ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای و توانمندسازی همکاران کارگاه «اختلال یادگیری» ویژه آموزگاران پایه سوم با حضور ثاره فلاطونی، روانشناس کودک به صورت آنلاین برگزار کرد.

فلاطونی در این کارگاه اشاره کرد: کارگاه اختلال یادگیری یا ناتوانی یادگیری، نام کلی‌ است که طیف وسیعی از مشکلات یادگیری را شامل می‌شود. اختلال یادگیری به معنای نقص در هوش یا انگیزه‌ نیست. کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا کودن نیستند، در حقیقت اکثر آنها به اندازه‌ سایران باهوش هستند و فقط مغزشان به طریقه‌ متفاوتی عمل می‌کند. این تفاوت‌ها در مغز در نحوه‌ دریافت و تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات این کودکان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: به زبان ساده، کودکان و بزرگسالانی که به اختلال یادگیری دچارند متفاوت از سایران می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند. آنها به همین دلیل در یادگیری اطلاعات و مهارت‌های تازه یا به کارگیری آموخته‌‌هایشان با مشکل مواجه می‌شوند. شایع‌ترین انواع اختلالات یادگیری عبارتند از: اِشکال در خواندن، نوشتن، ریاضیات، استدلال، گوش کردن و حرف زدن.

فلاطونی افزود: برای تشخیص اختلالات یادگیری دقت به مراحل طبیعی رشد کودکان پیش از ورود به دبستان بسیار با اهمیت است. یافتن زودهنگام تفاوت بین کودک با سایران، می‌تواند نشانه‌ای از ناتوانایی‌های یادگیری باشد و اصلاح مشکلاتی که سریع‌تر تشخیص داده شوند راحت‌تر خواهد بود. ممکن است تا زمانی که کودک به سنین بالاتر می‌رسد، تاخیر در مراحل رشد به عنوان علامت اختلال یادگیری در نظر گرفته نشود. اما اگر والدین وقتی فرزندتان کوچک است متوجه این علائم باشند، می‌توانید مداخله را زودتر آغاز کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار