حسینی خبر داد
توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری
تهران (پانا) - از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با استان خراسان رضوی هفتصد و هفتاد و ششمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور در شهرستان مشهد افتتاح شد.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اینکه ایجاد مراکز مشکلات ویژه یادگیری از سال ۱۳۷۳ از استان فارس آغاز شد اظهار کرد: در سال ۱۳۷۴ در هفت استان دیگر از جمله خراسان رضوی مراکز مشکلات ویژه یادگیری راهاندازی شد و تعداد آنها در حال حاضر به ۷۷۶ مرکز رسیده است.
وی افزود: ۲۶۱ مرکز از این تعداد غیردولتی است و مرکزی که در خراسان رضوی افتتاح شد نیز غیردولتی و تمام خیر ساز است. بیشترین مراکز مشکلات ویژه یادگیری با ۷۳ مرکز در استان خراسان رضوی قرار دارند که از این تعداد ۱۱ مرکز غیردولتی است.
معاون وزیر با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۱۶۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور راه اندازی شده است گفت: به دلیل اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری، طرح توسعه کمی و کیفی این مراکز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
وی افزود: تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال، گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری بهجای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری بهجای رویکرد مربی محوری از جمله برنامههای توسعه فعالیتهای مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.
حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری برای اولینبار غربالگری نشانگان ویژه یادگیری با رویکرد مداخله بهنگام در نوآموزان پیش دبستانی اضافه شده است تا پس از شناسایی این نوآموزان از طریق مداخله اولیه توسط اولیاء مشکلات این نوآموزان مرتفع شود.
ارسال دیدگاه