بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا

فدراسیون والیبال باید برای آلکنو شرط می‌گذاشت؛ حق مربی ایرانی است که در المپیک روی نیمکت تیم ملی بنشیند

اگر رئیس فدراسیون بودم هفت تا هشت مربی ایرانی را به تیم ملی می‌بردم / لیست تیم ملی والیبال منطقی است / بازیکنان تیم ملی نیاز به مترجم ندارند

تهران (پانا) - پیشکسوت والیبال ایران معتقد است باید تعداد مربی‌های ایرانی در تیم ملی والیبال بیشتر از تعداد فعلی شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فدراسیون والیبال باید برای آلکنو شرط می‌گذاشت؛ حق مربی ایرانی است که در المپیک روی نیمکت تیم ملی بنشیند

بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره لیست آلکنو برای حضور در لیگ ملت‌های والیبال گفت: « به نظرم لیستی که از سوی آلکنو برای اعزام به لیگ ملت‌ها اعلام شد معقول و منطقی است، او در مدت زمانی که در ایران حضور داشته بازیکنان را زیر نظر گرفته و چنین انتخابی انجام داده است، البته سرمربی در تصمیم‌هایش مختار است و حق اوست که با توجه به توان فنی بازیکنان و بر اساس تفکری که دارد بازیکنان را انتخاب کند. »

وی در مورد حضور تندروان به‌عنوان دستیار آلکنو و کنار گذاشتن پیمان اکبری عنوان کرد: « تندروان یکی از مربیان جوان و خوش آتیه والیبال ایران است و بابت دستیاری آلکنو به او تبریک می‌گویم و امیدوارم در کنار کادر فنی عملکرد خوبی داشته باشد، اما در مقابل پیمان اکبری را داریم که یکی از مربیان باتجربه در والیبال ایران است و چندین سال در کنار بازیکنان بوده است و به نظرم باید پیش از آغاز اردوها تصمیم آلکنو در مورد کنار گذاشتن اکبری اعلام می‌شد. »

محمودی تاکید کرد: « به نظرم حق مربیان ایرانی است که بیشتر از این تعداد روی نیمکت تیم ملی بنشینند، من اگر رئیس فدراسیون بودم قطعاً شرایطی فراهم می‌کردم که هفت الی هشت مربی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند، به این خاطر که مربی خارجی خواه ناخواه از ایران می‌رود و این مربیان ایرانی هستند که می‌توانند آینده والیبال ایران را بسازند. »

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: « اگر پیش از آغاز اردوها اعلام می‌شد هر مربی که بتواند خودش را نشان دهد به عنوان دستیار انتخاب می‌شود اصلاً اکبری قبول نمی‌کرد در اردو حاضر شود. او افتخارات زیادی برای والیبال ایران به دست آورده است و باید قبل از اردو تکلیفش مشخص می‌شد. »

وی با اشاره به حضور مترجم به جای مربی ایرانی اظهار کرد: « حرف ما این نیست که مثلاً فلان مربی به عنوان دستیار انتخاب می‌شد و فلان مربی دیگر حذف می‌شد، مثل اتفاقی که الآن شاهد آن هستیم. بلکه منظور این است که تعداد مربیان ایرانی در نیمکت تیم ملی افزایش پیدا می‌کرد، به نظرم فدراسیون والیبال باید از همان ابتدا شرط می‌کرد دو مربی ایرانی باید به المپیک برود. »

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: « ضمن اینکه همه بازیکنان تیم ملی به زبان انگلیسی مسلط هستند و می‌توانند با مربیان خارجی ارتباط برقرار کنند و نیازی به مترجم نبود، از طرفی دیگر مترجم می‌توانست پشت نیمکت حضور داشته باشد بنابراین سهمیه مربی ایرانی هم نمی‌سوخت، همانطور که گفتم این حق مربیان ایرانی است که در میدان‌ بزرگی مثل المپیک روی نیمکت تیم ملی بنشینند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار